Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dejte si na B2M pozor. Upozorňuji že od ledna je v platnosti zákon č. 634/1992 který řeší smluvní nemožnost uzavírání smluv po telefonu! Nic jim nezaplatím! Ale otravují mi každý den. Pokud toho nenechají, předám to právníkovi! Vůbec si neuvědomuji, kdy se mnou mluvili a co po mě chtějí!
Storno faktury a přestat mne otravovat každodenními emaily.
|
Tweet |
K marketingovým hovorům:
Dle § 96 zákona o elektronických komunikacích je zakázáno prostřednictvím sítí nebo služeb elektronických komunikací nabízet marketingovou reklamu nebo jiný obdobný způsob nabídky zboží nebo služeb účastníkům nebo uživatelům, kteří ve veřejném seznamu neuvedli, že si přejí být kontaktováni za účelem marketingu. Souhlas k marketingovým hovorům lze odvolat.
Více informací k marketingovým hovorům (jek je poznat, odvolání jejich souhlasu) nalezne spotřebitel zde: https://www.ctu.cz/nevyzadane-marketingove-hovory-navod.
Stížnost na nevyžádané marketingové hovory lze podat Českému telekomunikačnímu úřadu (https://www.ctu.cz/jak-podat-podani-na-ctu). V podání je vhodné uvést: jméno a příjmení spotřebitele, datum a čas hovoru, účel hovoru (marketing, případně lze uvést stručný obsah hovoru), název společnosti (pokud jej spotřebitel ví), telefonní číslo volajícího, telefonní číslo spotřebitele, název jeho poskytovatele služeb elektronických komunikací („operátora“), kontakt na spotřebitele a případně a další související informace. Je možné připojit i nahrávku hovoru nebo printscreen obrazovky.
K uzavírání smluv po telefonu:
Dle novely zákona o ochraně spotřebitele je nutné, aby podnikatel zaslal spotřebiteli nabídku, kterou mu učinil telefonicky, mailem nebo dopisem, aby byla smlouva platně uzavřena. Zároveň je pak zapotřebí, aby spotřebitel nabídku přijal, a to buď standardně podpisem papírového vyhotovení, nebo jakýmkoliv i neformálním elektronickým způsobem (např. email, SMS). V opačném případě není spotřebitel, jestliže hovor inicioval podnikatel, smlouvou vůbec vázán.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (spotřebitel smlouvu následně nepotvrdil e-mailem či SMS), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.