Společnost


ALPINE PRO STORES, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6670Úhrada nákladů spojených s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2015, před 10 lety

Pavel Zvěřina

Znění stížnosti

Dne 17.1.2015 jsme koupili ve Fashion Aréně v Praze outdorovou obuv, kterou jsme tamtéž 1.4.2015 reklamovali (podotýkám, že bydlíme v HK). Naše reklamace byla uznána jako oprávněná a 20.4.2015 jsem byl telefonicky vyzván k osobnímu převzetí peněz. Nabízel jsem možnost zaslání penez na náš účet, ale bylo mi řečeno, že si musíme peníze převzít osobně. Jel jsem tedy 22.4.2015 do Prahy převzít peníze autem. Následně jsem žádal o úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací. Tuto žádost jsme zaslal doporučeně na adresu společnosti. Bylo mi odpovězeno pouze mailem zamítavě, že jsme mohli uplatnit reklamaci v HK, kde je též prodejna ALPINE PRO a že musím doložit účtenky za dopravu, jinak mi nebude nic proplaceno.
Opakovanou žádost jsem poslal dne 24.4.2015 s tím, že netrvám na proplacení cesty autem, ale některým veřejným prostředkem. Připomněl jsem, že mi žádný zákon neukládá povinnost doložit doklady, a že jsem při reklamaci postupoval v souladu s par. 2172 zákona č.89/2012 OZ, v platném znění. Uplatnil jsem reklamaci u prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Moji opakovanou žádost opět zamítli s tím, že pokud zašlu kopie jízdních dokladů vztahujících se k reklamaci, budou je akceptovat a proplatí mi je. Je ale zřejmě, že žádné jízdní doklady nemám - do Prahy jsem jel 2x autem a vlastním městskou kartu na MHD v Hradci Králové.


Požadované řešení

Dle mého mínění by mi měla společnost ALPINE PRO uhradit 1 cestu z HK do Prahy a zpět věřejným dopravním prostředkem a cestu do provozovny v HK (jak jsem již navrhoval v dopise z 24.4.2015). Celkem se jedná o 336,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2015 11:16, před 10 lety

Jako účelně vynaložené náklady lze chápat pouze ty nejmenší nutné. V tomto případě by tak bylo účelné uplatnit reklamaci v místě spotřebitelova bydliště.

Pokud spotřebitel požaduje proplacení cesty prostředky veřejné dopravy, měl by takovouto cestu doložit jízdními doklady. Pokud spotřebitel použil k cestě dopravu vlastní, tak se pro výpočet jízdních výdajů použije výdaj za spotřebovanou pohonnou hmotu (lze prokázat dokladem či vztahem mezi ujetými kilometry a spotřebou vozu spolu se spotřebou deklarovanou v technickém průkazu vozu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2015 09:27, před 10 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl k případu vložit své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.5.2015 09:31, před 10 lety


Pavel Zvěřina

Dobrý den,
Jízdenky nemůžu v žádném případě doložit, protože mám městskou kartu (Hradec Králové) a jízdné se z ní strhává při označení jízdy v autobuse bez jakýchkoliv dokladů.
Chtěl bych poznamenat, že když jsem telefonoval na ČOI, bylo mi řečeno, že po mě obchodník nemůže žádat doložení dokladů (žádný zákon mi to neukládá), ale musí uhradit nejnižší cenu dopravy. A proč by mi neměl obchodník proplatit cestu do Prahy, když jsem tam musel jet pro peníze za uznanou reklamaci, i když jsem nabízel jejich bezhotovostní zaslání na můj účet a proč mi je tedy nevyplatili v prodejně nejbližší mému bydlišti - v HK? Jednou se odkazují na provozovnu nejblíže bydlišti a podruhé ne.
Jak to tedy je?

Děkuji, s pozdravem

Ing. Pavel Zvěřina

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2015 13:46, před 10 lety

Účelně vynaloženými náklady jsou takové náklady, kterých bylo skutečně třeba k uplatnění práva z odpovědnosti za vady a pokud byly účelně vynaloženy a kupujícímu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

Pokud spotřebitel doloží vyúčtování jízdních nákladů, měl by mu prodávající nahradit náklady v této výši. Nedoložení takového vyúčtování však neznamená zánik práva na náhradu. Prodávající je pak povinen poskytnout náhradu alespoň ve výši nejmenších možných nákladů, což znamená obvyklou cenu jízdného na danou vzdálenost.

Jak bylo řečeno výše, jako účelně vynaložené náklady lze chápat pouze nejmenší možné náklady. Prodávající proto může odmítnout hradit náklady za dopravu automobilem, pokud bylo možné využít levnější způsob dopravy.

Takto snížené náklady je však prodávající povinen uhradit bez jakékoli nutnosti jejich dokazování.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.9.2015 18:26, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.