Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Firma Elgas nam bez upozorneni odebrala plynomer, nyni jsme bez plynu, bez tepla, teple vody. K firme Elgas jsme byli nam z neznameho duvodu převedeni firmou Armex energy, ktere jsme doposud take platili zalohy. Bohuzel nova firma nas nemuze připojit, protoze v evidenci je stale uvedeno, ze odebirame plyn od firmy Elgas. Tam se neda dovolat, tudiz neni mozne ziskat jakekoli info o tom, ze plynomer odmontovali. A tak jsme bez plynu..
Doklad o odebrani plynomeru.
|
Tweet |
Z § 7 odst. 4 vyhlášky 108/2011 Sb. vyplývá, že odběratel měl být o demontáži informován. Ovšem v případě odpojení pro ukončení smlouvy, k tomu není stanovena žádná lhůta, stejně tak tomu není ani v obchodních podmínkách. Pokud by se jednalo o demontáž z důvodu ukončení smlouvy, nastala by otázka, zda informován znamená vždy dopředu.
Nereaguje-li společnost na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, Praha 148 00.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitelka nám zaslala údaje osoby, na níž byl plynoměr veden - ty byly doplněny do referenčních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.