Počet nahlášených stížností: | 62 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 18.01.2023 mi byla uznána reklamace zboží. Následovala komunikace v celkem 18-ti e-mailech, kdy jsem byla nucena dohledávat, ověřovat a dokazovat, že jsem platby za vrácené zboží neobdržela (kontaktovat banku, kontaktovat platební bránu, nechat si zaslat potvrzení, že refundace ve prospěch účtu nebyly uskutečněny).
Zatím mi byla vrácena částka 999 Kč dne 23.02.2023. E-mail o uhrazení zbývající částky ve výši 500 Kč, mi byl zaslán 29.03.2023. Doposud jsem částku po opakovaných upozorněních a slibech neobdržela.
Trekingové boty-olivová, zn. KEEN, vel. 45, množství 1 pár, kód zboží: KE512M003-N110115000, cena 1.499 Kč
Uhrazení chybějící platby ve výši 500 Kč na můj účet.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitelka nás informovala, že problém byl dořešen se společností GoPay a peníze byly vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.