Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#66715Nedodání objednaného telefonu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

12 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2023, před rokem

Zdeněk Drlík

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 24.4.2023 jsem přes internetový obchod Mall.cz zakoupil mobilní telefon Apple iPhone 13 mini, 256GB, Blue a zaplatil jej online platební kartou.
Jednalo se o tzv. partnerský prodej, kde telefon měla dodat firma CZC.cz.
Koupě proběhla bez problémů. Peníze byly okamžitě strženy z účtu a došlo potvrzení o zpracování požadavku s předpokládaným dodáním 26.4.2023.

Poté co mi nebyl telefon v předpokládané lhůtě doručen, kontaktoval jsem prodejce s dotazem na termín dodání.
Bylo mi sděleno, že partner nemá telefon skladem a dodávka bude zpožděna.

Nabídnul jsem tedy možnost dodat telefon v jiné barvě (Midnight namísto Blue), pracovník podpory mi odepsal že tuto variantu s CZC.cz projedná a bude mě kontaktovat.
Namísto toho mi včera přišel email se sdělením, že moje objednávka byla ze strany partnera zrušena a peníze mi budou vráceny.


Produkt

APPLE Apple iPhone 13 mini, 256GB, Blue


Požadované řešení

Dodání objednaného telefonu APPLE Apple iPhone 13 mini, 256GB, Blue


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 08:17, před rokem

Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.

V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.

Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání v případě, že jej obdržel. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se však, že v tomto případě je smlouvu možné splnit.

Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2023 08:32, před rokem

Dobrý den, je mi líto, že jsme prostřednictvím našeho partnera nedokázali doručit objednané zboží. Schválením objednávky jste souhlasil s našimi obchodními podmínkami, kde si kupující vyhrazuje právo na storno objednávky z následujících důvodů: 2.3. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Kupní smlouvy nebo její části, pokud:
a) se již Zboží nevyrábí,
b) se již Zboží nedodává,
c) se výrazným způsobem změnila cena Zboží u dodavatele Zboží,
d) se u Zboží na Webovém portálu zobrazuje zjevně mylná Kupní cena, nebo
e) bylo Zboží označeno jako „Momentálně nedostupné“ a toto Zboží není možné dodat ani nahradit jiným Zbožím nebo pokud se Kupní cena Zboží zvýšila a Kupující před vznikem Kupní smlouvy zvýšenou Kupní cenu nepřijal.
Platbu za objednávku jsme již vrátili stejným způsobem, jakým byla hrazena. Jako kompenzaci za vzniklé potíže nabízím slevový poukaz na zboží od prodejce Mall.cz, který můžete použít jako slevu na zboží v nové objednávce. Děkuji za pochopení. Přeji pěkný den. Kamila ověreno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.5.2023 14:55, před rokem


Zdeněk Drlík

Dobrý den, děkuji Mall.cz za zaslané vyjádření.
Jen mi není jasné, který z Vámi uvedených bodů a) - e) bodu 2.3 obchodních podmínek v tomto mém konkrétním případě nastal a vedl tak k tomu, že objednávka byla z Vaší strany jednostranně stornována? Toto ve svém vyjádření bohužel neuvádíte a dle mého názoru ani jedna z uvedených variant nepřichází v úvahu.

Nabízel jsem při komunikaci s Vaším oddělením podpory možnost dodání jiného zboží (což odpovídá bodu "e)" Vašich obchodních podmínek), kdy místo objednaného telefonu v barvě Blue bylo možné dodat barvu Midnight, kterou prokazatelně partner měl v té době a stále má v nabídce a uvádí její dostupnost skladem (viz https://www.czc.cz/apple-iphone-13-mini-128gb-midnight/327325/produkt ).
Tato moje nabídka nebyla z Vaší strany nijak reflektována a tím jste naopak dle mého názoru Vy sami tyto své obchodní podmínky porušili (viz bod e): "Zboží není možné dodat ani nahradit jiným Zbožím" - v tomto případě bylo možné bez problémů zboží nahradit stejným typem, jen jinou barvou).

Takže abych to shrnul - s Vaším přístupem jsem velmi nespokojen a buďte si jistí, že od Mall.cz ani Czc.cz já ani nikdo z okruhu mých příbuzných a známých již nebudeme nadále nakupovat. Na podobné praktiky totiž nejsme nijak zvědaví a raději nakoupíme u firem, které si svých zákazníků váží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2023 10:43, před rokem

Dobrý den, děkujeme za reakci, využili jsme našeho práva na storno objednávky, viz. bod c) se výrazným způsobem změnila cena Zboží u dodavatele Zboží, Situace nás mrzí, nabídli jsme kompenzaci nebo vyčkat na objednané zboží. Děkuji za pochopení, přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.5.2023 11:28, před rokem


Zdeněk Drlík

Dobrý den,
děkuji Vám za vyjádření. To co uvádíte (konkrétně tato část Vašeho vyjádření "nabídli jsme kompenzaci nebo vyčkat na objednané zboží") se ale bohužel nezakládá na pravdě.
Na můj emailový dotaz na termín dodání zboží mi od Vás přišla emailem následující informace:

--
Dobrý deň,
situáciu som s partnerom preveril avšak daný tovar z Vašej objednávky 147002483 momentálne partner nemá skladom.
Zatiaľ mi nedokázal upresniť ani termín naskladnenia tovaru.
--

Moje odpověď na tento email byla následující:

--
Pokud by ze strany partnera bylo možné řešení ve formě změny barvy objednaného telefonu, tak místo objednané varianty "Apple iPhone 13 mini, 256GB, Blue" by bylo z mé strany možné akceptovat dování varianty "Apple iPhone 13 mini, 256GB, Midnight".
Tuto variantu by měl mít partner CZC.CZ dle jejich e-shopu skladem, viz https://www.czc.cz/apple-iphone-13-mini-256gb-midnight/327330/produkt .

Pokud dodání jiné barevné varianty nebude možné, počkám na původně objednanou variantu.
--

Tj. nabídl jsem ze své strany možnou variantu dodání telefonu v jiné barvě a v případě že toto nebude akceptování, tak jsem vyjádřil své rozhodnutí počkat na původně objednanou variantu.
Z Vaší strany jsem tedy NIKDY v žádné naší komunikaci nabídku kompenzace nebo možnost vyčkat na objednané zboží (jak ve svém vyjádření uvádíte) neobdržel.
Místo toho došlo z Vaší strany jednostranně ke zrušení objednávky (viz email který jsem od Vás obdržel 2.5. s předmětem "Upozornění na zrušení objednávky 147002483").


Dále dle mého názoru nesouhlasí ani to, že se "výraznám způsobem změnila cena Zboží u dodavatele zboží", jak uvádíte. Cena telefonu při objednání byla 15070 Kč, partner (CZC.CZ) jej aktuálně provádá za 19590 Kč. Tj. slevová akce na telefon byla ve výši cca 22% z původní ceny, což odpovídá naprosto běžným výškám slev ve slevových nebo výprodejových akcích (stačí se podívat například na Váš web https://www.mall.cz/kampan/tyden-slev, kde zrovna dnes máte slevy na výrobky značky Braun ve výši 27%).

Vzaše vyjádření tedy dle mého názoru bohužel jen potvrzuje to, co uvádím ve své stížnosti. Tj. že jste objednávku stornovali neoprávněně a uváděné důvody k jejímu stornování jsou jen zástupné a smlouvu bylo z Vaší strany možné bez problémů splnit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2023 13:08, před rokem

Dobrý den, je mi líto, ale není možné v rámci Vaší objednávky a partnerského prodeje výměna za jiné zboží. Navrhuji tedy kompenzaci formou slevového poukazu ve výši 500 Kč na zboží od prodejce Mall.cz. Vzniklé potíže nás mrzí, ale není možné poslat jiný telefon v rámci této objednávky. Děkuji za pochopení. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.5.2023 13:19, před rokem


Zdeněk Drlík

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, navrženou kompenzaci 500 Kč tedy přijímám. I když je to popravdě relativně slabá náplast na to, že sleva na nedodaný telefon činila v době koupě cca 4,5 tisíce.