Společnost


Zalando SE

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#66718Reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2023, před rokem

Hana Janíková

Znění stížnosti

Reklamovala jsem bundu od spolecnosti Zalando.cz, kdy mi reklamaci
zaregistrovali a poslali návratový štítek, tuto reklamaci jsem mela zaslat
do 14. dnu, mezitím jsem se musela prestehovat, bylo to nárocné
období a nestihla jsem reklamaci v termínu odeslat, moc jsem se
spolecnosti omlouvala, že jsem to nestihla a poprosila jsem spolecnost,
že jim reklamované zboží ihned pošlu, bohužel jsem se setkala s tak
odmítavou reakcí, že jsem termín nestihla, tudíž se reklamace zamítá,
velmi me mrzí jejich tak negativní reakce, ješte jsem se s tím u prodejce
nesetkala, moc jsem se omlouvala za komplikace a prosila jich za
pochopení. Dostala jsem se do težké situace, proto se mi jen oddálilo
její zaslání, ale stále mám na reklamaci nárok, jedná se o zimní bundu,
kde se mi rozjel zip, tudíž se nedá nosit, bunda byla zakoupena na podzim roku 2021,
dekuji za odpověd.


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 13:02, před rokem

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Aby prodávající mohl reklamaci řádně vyřídit, musí mu být spotřebitel nápomocen a poskytnout společnosti součinnost při řešení reklamace (tj. odeslání zboží dle pokynů prodávajícího). Máme za to, že lhůta 14 dní je k odeslání zboží k reklamaci přiměřená. Jestliže zboží spotřebitel k reklamaci nezaslal, nebylo možné následně reklamaci v 30denní lhůtě vyřídit a došlo tak k jejímu zamítnutí.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Spotřebitel tedy může zboží reklamovat znovu.

Dle obchodních podmínek (https://www.zalando.cz/obchodni-podminky) společnosti je možné se v případě nevyřešení sporu smírnou cestou obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 10:16, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 15:17, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.