Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý deň, taktiež sa pripájam k ostatným sťažnostiam. 6000,- Kč za registráciu, veď on tom nebola ani zmienka, nikde viditeľné napísané, že je to spoplatnené. Ale už ma dostalo, keď mi zrazu chodia maily a výstrahy, že mám túto sumu uhradiť a hrozia mi súdom. Keď som tie ich podmienky detailne čítala, píše sa tam keď už, že 90 dní je doba splatnosti. Neprešiel ani mesiac a už mi poslali výzvu, že do 3 dní to mám uhradiť a dnes - předžalobní výzvu ve smyslu paragraf 142a odst. 1 zákona č.99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění, že to musím uhradiť do 3 dní. Dostala som normálne strach, ako mám postupovať ďalej?
Ďakujem
Ako mám ďalej postupovať?
|
Tweet |
Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny.
Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.
Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 6 000,- (nebo v jiných případech "jen" 5 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.
Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/
Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.
Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, bohužel dTest zde jen kopíruje svá vyjádření, které používá více jak rok a půl stále stejné, i když již absolutně nedopadají na aktuální stav "registrace" . Má vůbec dTest informaci o tom, že společnost výrazně upravila k datu 6.1.2023 informování spotřebitelů. Ví dTest o tom, že každý spotřebitel obdrží před samotnou registrací smluvní podmínky, tak jak toto nařizuje tzv. "tlačítková novela". Ví dTest o skutečnosti, že v registračním tlačítku je informace, že klient objednává službu ? Prosíme dTest, aby se s novými úpravami seznámil, popř. si provedl testovací objednání služby, jinak opravdu těmito "nesmysly" ztrácíme čas. Děkujeme za věnování trochu více času předmětné problematice.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý deň,
spoločnosť mi stále posiela výzvy k úhrade poplatku 6000,-Kč.
Děkujeme spotřebitelce za informaci.
Protože se stížnost evidentně nedaří vyřešit smírně, může se spotřebitelka obrátit na Českou obchodní inspekci (viz naše původní vyjádření). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody, neboť její dosažení není s nejvyšší pravděpodobností možné.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.