Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 12 |
Objednali jsme online přesměrováním z reklamy na facebooku na web nyuiwe.com vysoké kožené boty The Dillone za 1150,-, místo nich přišli pěnové botasky nulové hodnoty... Nenašli jsme žádný kontakt na dodavatele.
Nepřišel mail o potvrzení objednávky, až od dopravce DPD že převzal zásilku od T&Z global logistic KFT.
Kožené boty The Dillone, vel 43.
Vracení peněz nebo výměna za správný produkt na náklady dodavatele.
|
Tweet |
Domníváme se, že společnost T&Z global logistic KFT je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů uplynula, je možné zboží reklamovat. Podle § 2169 platí, že má-li věc vady, může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky obsahují více společností a nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva, je šance na uplatnění práva minimální.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si daný e-shop před zaplacením kupní ceny ověřili, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.