Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 27.4.2023 jsme na stránkách alza.cz zakoupili produkt Philips Lumea Advanced IPL SC1994/00. Produkt jsme rozbalili a před použitím jsme se až v manuálu dočetli že produkt nelze používat v případě cukrovky, křečových žil a pigmentových skvrn, což maminka ve dvou bodech nesplňuje.
Produkt jsme tedy opět zabalili aniž by byl jakkoliv použít a odnesli jsme jej zpátky hned druhý den na prodejnu alzy v Plzni s tím že chceme odstoupit od smlouvy.
Následující den nám přišlo zamítavé stanovisko ze strany alzy s tím že se jedná o hygienické zboží a tudíž není vrácení možné z čeho jsme zůstali v šoku, protože v popisku zboží tohle není nikde uvedeno a popis hygienické zboží je široký pojem který mají uveden někde v obchodních podmínkách a lze pod něj schovat lecos...
Prodejce to odůvodňoval tím že zboží se přikláda na pokožku. Nezlobte se na mě ale když si kupuju oblečení od společnosti about you, zalando a pod. tak si ho taky zkouším na nahém těle a když mi nesedí tak ho normálně vracím a jsou mi vrácené peníze.
Krom toho je možné spoustu lidí tímhle způsobem uvést v omyl a můýou se cítit podvedená stejně jako my, protože výrobce Philips Česká republika ani prodejce alza.cz a předpokládám ani žádný další nikde na svých stránkách u produktu neuvádí že výrobek nelze v určitých případech ze zdravotních důvodu použít a dozví se to až v manuálu poté co výrobek zakoupí a následně jej už není možné vrátit.
Philips Lumea Advanced IPL SC1994/00
Požadují aby alza.cz jasně na svých stránkách u produktů které nelze vrátit ve 14 denní lhůtě toto jasně uváděla!
Požadují aby alza.cz u tohoto a jim podobným produktům uváděla veškeré důležité informace jako je třeba nemožnost produkt používat při zdravotních problémech jako jsou křečové žily, cukrovka a pigmentové skvrny protože když se to člověk dozví až z manuálu po zakoupení produktu který následně nelze vrátit tak to považuji za podvodné jednání. Produkt budeme muset prodat pod cenu někde na internetovém bazaru a tudíž požadujeme kompenzaci ve formě rozdílu ceny o který přijdeme.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Právo na odstoupení od smlouvy však není absolutní. Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů a ochrany zdraví jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.
V tomto případě se domníváme, že by spotřebitel měl mít právo na odstoupení od smlouvy, jelikož zboží nebylo vůbec použito, tudíž nejsou splněny hygienické důvody.
I v případě, že by zboží bylo použito, se však domníváme, že by mělo být možné odstoupení od smlouvy, jelikož na produktu lze vyměnit nástavec, který se dostává do kontaktu s pokožkou. V takovém případě by však společnost mohla vrácenou částku ponížit o to, o co se snížila hodnota zboží.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření.
Se zákazníkem jsem se již spojila. Pokud bude evidentní, že byl produkt pouze rozbalen a nebude vykazovat známky používání, umožníme panu Neupauerovi odstoupení od kupní smlouvy a navrácení kupní ceny za produkt.
Přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se k dalšímu vývoji případu mohl vyjádřit, popřípadě po vrácení kupní ceny mohl stížnost uzavřít.
Alza nakonec vrácení zboží umožnila nicméně doteď na stránkách alza.cz ani philips.cz u produktu není uvedeno při jakých zdravotních komplikacích není možné zboží používat.
Dobrý den, děkuji za zprávu. Veškeré informace jsou uvedené v návodu, který je u produktu na našich webových stránkách k dispozici. Zákazníci si tak návod k použití mohou přečíst před objednáním produktu.
Přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
S ohledem na výše uvedené, tj. umožnění vrátit zboží, stížnost uzavíráme s dosažením smíru. Děkujeme stranám za součinnost.