Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma nabízí, prodává, fakturuje a vystavuje daňové doklady na zboží, které není schopna dodat. Ve vysvětlení Zákaznické centrum Electro World | tel.: +420 210 012 444 po obdržení platby od kupujícího oznamuje, že je pro dodání výrobku přímo závislé na dodavateli. Odpověď na urgenci emailem:
" Re: Potvrzení přijetí objednávky č. ***
Dobrý deň, vážený zákazník,
ďakujeme za správu. Chceli by sme Vás informovať o stave Vašej objednávky na Samsung EF-BT730PJEGEU pouzdro pro tablet Samsung Galaxy. Preverovali sme dostupnosť tohto tovaru a dostali sme informáciu, že dodávateľ nemá potvrdený termín naskladnenia a dostupnosť vieme opätovne preveriť o 2 týždne. Žiaľ pri tovare na objednávku u dodávateľa sme na dodaní vrýrobku priamo závislí od dodávateľa. Chceli sme sa preto informovať, či máte záujem počkať za opätovným preverením, ak by sa tovar do tejto doby nenaskladnil.
Za Vašu odpoveď Vám vopred ďakujeme a prajeme pekný deň.
V prípade ďalších otázok nás neváhajte kontaktovať.
S pozdravom,
Katarína Ravasová
Referent
eshop@electroworld.cz "
SAMSUNG EF-BT730PJEGEU POUZDRO PRO TABLET SAMSUNG GALAXY TAB S7+/S7 FE ŠEDÉ , https://www.electroworld.cz/samsung-ef-bt730pjegeu-pouzdro-na-tablet-samsung-galaxy-tab-s7-s7-fe-tmave-sede
Jen upozornění dalších případných zákazníků na firmu a zvláštní druh "podnikání". Bezúročná půjčka od kupujícího, neschopnost dodat, po měsíci bude prodávající informovat kupujícího o případné možnosti dodání,
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit, je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se však, že v tomto případě je smlouvu možné splnit i přes příp. zvýšené náklady.
Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jestliže má spotřebitel podezření na klamavé jednání ze strany společnosti, může se obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad zákonem o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).
Spotřebiteli děkujeme za zaslanou stížnost. Toto podání bude nyní zveřejněno a přeřazeno na společnost k jejímu vyjádření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážení,
Na základě zaslané výzvy byl prověřen průběh konkrétní objednávky zboží ve společnosti Electro World s.r.o.
Spotřebitel byl o vývoji objednávky průběžně informován a na základě prověření byla spotřebiteli dle jeho požadavku vrácena kupní cena.
Děkuji,
Antonín Šíma
Manažer reklamačního oddělení
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dodavatel zaslal Opravný daňový doklad, vrátil peníze a omluvil se za vzniklé komplikace. Až po Vaší výzvě....
Děkuji !