Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den ,
23.4.2023 jsem zakoupila přímo v Holešovické tržnici PROJEKTOR VANKYO LETSURE E 30T/530 v ceně 3697,-Kč objednávka ** ,doma jsem ho vyzkoušela,ale jelikož byl hlučný a nebyl ostrý obraz,zase zabalila a 26.4.2023 jsem ho donesla opět do ALZY Holešovické tržnice ,bohužel mají jenom boxy na vrácení,takže jsem ho uložila do boxu s nalepeným štítkem,který jsem vytiskla,druhý den ,tedy 27.4.2023 jsem obdržela email,že proběhlo vrácení v pořádku a do 3 dnů,že mi budou informovat o dalším postupu.Nic .Stále čekám na dobropis ,abych si mohla vyzvednou peníze,které jsem zaplatila,ale nic.Včera tedy 3.5. jsem mluvila s operátorkou ALZY,která mi řekla,že zboží přišlo v pořádku,bez závad na sklad,ale opět jsem se Dobropisu nedočkala.Nelíbí se mi ,že zákazník musí zaplatit zboží bud předem a nebo ihned,ale svých peněz se nedočká.Jsem zákazník,který u ALZY koupil jak notebook ,tablet a jiné věci ,nechala jsem u nich dost peněz,ale jak je vidět přístupem za strany ALZY,zákazníků si neváží,jsem velmi zklamaná.Vávrová Jiřina **
23.4.2023 koupila Nový Projektor Vankyo LEISURE E 30T/530W odstoupení od smlouvy 26.4.2023 včetně vrácení
Žádám o okamžité vrácení peněz,zboží jsem vrátila bez závad.
Vávrová Jiřina **
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaše vyjádření.
Odstoupení od kupní smlouvy bylo již z naší strany vyřízeno vystavením dobropisu a navrácením finančních prostředků na platební kartu, ze které byl provedená úhrada objednávky.
Přeji Vám hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Děkujeme společnosti za odpověď.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka nám potvrdila vrácení peněz společností. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.