Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 1. 5. 2023 ve 21:55 jsem telefonicky oslovil firmu ZAMECNIK PRAHA na telefonním čísle 296 183 373 ohledně otevření uzamčeních dveří v bytě na adrese ***. Pán mi do telefonu sdělil, že pracovník dorazí do 30 minut na uvedenou adresu. Pracovník (776 025 180) dorazil ve 22:44. Zeptal se, zda je byt uzamčení a já jsem mu potvrdil, že ano. Dále došlo na dotazy od pracovníka: zda jsem majitel/nájemce, zda mám v bytě trvalý pobyt a mám u sebe občanský průkaz. Občanský průkaz jsem měl v zamčeném bytě. Pracovník provedl první kalkulaci, která činila cca 20 tisíc. Následně sdělil, ať se otočíme a že zjistí, zda jsou tedy dveře zamčené. Dveře byly zamčené, a nakonec se kalkulace změnila na 27 tisíc. Práci provedl a sdělil mi, že bude potřeba nová fabka, která bude stát 4 000 tisíce, ale za práci si účtovat nebude. Finální cena za práci byla nakonec 32 307 Kč, kterou jsem zaplatil na účet 2564743028/3030 pod variabilním systém ***. Pracovník využil toho, že jsem byl v tísni, jelikož bylo pozdě večer a potřeboval jsem být doma, jelikož jsem měl ještě jiné povinnosti, které jsem musel stihnout před dalším pracovním dnem. Cena za práci mi přišla neadekvátně vysoká, vůči částce jsem se ohradil, ale pracovník začal být velmi hrubý a vyvíjel na mě nátlak, abych zaplatil. Pracovníka jsem se začal bát a částku raději uhradil, jen aby už odešel. Pracovník mi řekl, že mi faktura dorazí do 10 minut, a to na mou emailovou adresu ***. Faktura za provedenou práci mi do dnešního dne nebyla zaslána, a to ani po opakované telefonické a emailové urgenci. Dále už se mnou firma nekomunikuje, telefon nezvedá, na mail neodpovídá. Fakturu potřebuji pro svou pojišťovnu v rámci pojištění domácnosti. Dle internetových stránkách se jedná o klamání spotřebitele. Firma figuruje pod jiným názvem Servis direct 24 s.r.o. IČO 04546229, se sídlem Křižíkova 180/28, Karlín, 186 00 Praha.
Jedná se o podvodníky. U této firmy si nikdy nic neobjednávejte.
Dodání faktury a vrácení peněz nad cenou obvyklou.
|
Tweet |
K ceně služeb:
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
K dokladu o poskytnutí služby:
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu (žádost) spotřebitele porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily či telefonáty, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Více ohledně této problematiky a fungování společnosti Servis Direkt 24 s.r.o. nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-10036/v-nouzi-poznas-zamecnika.
Dle našich informací společnost Servis Direkt 24 s.r.o. provozuje tyto webové stránky:
- https://zamecnik-svoboda.cz,
- https://zamecnik-24.cz/,
- https://zamecnik.store/,
- https://cisteni-potrubi24.cz/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.