Společnost


SPORT-K s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6676Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 6 měsíců 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
05.05.2015, před 10 lety

Petr Franta

Znění stížnosti

Dne 5.3.2015 jsme zakoupili brankářské brusle pro lední hokej Bauer Reactor 2000 8 EE. Po čtrnácti dnech od koupě praskl skelet na pravé brusli po nárazu puku na tréninku starších žáků. Brusle jsme reklamovali dne 11.4.2015, kde jsme požadovali opravu nebo výměnu zboží.
Společnost SPORT-K zaslala požadavek na reklamaci jejímu dodavateli společnosti ALLSPORTS a.s., Brno, který reklamaci vyhodnotila dne 22.4.2015 jako neoprávněnou.
V reklamačním protokolu stojí: reklamovaná závada je výrobcem klasifikována jako mechanické poškození. Na tento typ poškození se záruka nevztahuje.
My samozřejmě chápeme, že brusle je mechanicky poškozená, ale předpokládali jsme při koupi zboží, že brankářské brusle musí být na tento typ poškození chráněny resp. si nedokážeme představit jak má brankář ledního hokeje chránit brusle před nárazem puku?


Produkt

Brankářské brusle pro lední hokej Bauer Reactor 2000 8 EE


Požadované řešení

Výměna vadného skeletu pravé brusle nebo výměna zboží nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.5.2015 14:30, před 10 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.5.2015 13:31, před 10 lety

Dobrý den,

pro upřesnění bychom ještě uvedli tyto skutečnosti: zákazník brusle zakoupil dne 5.3.2015, přibližně po čtrnácti dnech od koupě nás kontaktoval s tím, že na bruslích praskl skelet – ovšem že se tak nestalo při hraní hokeje - a chtěl si koupit nový skelet, přibližně po dalších třech týdnech přišel s tím, že si věc rozmyslel – že k poškození došlo při hraní hokeje a brusle chce reklamovat.
Brusle byly tedy odeslány na reklamaci do firmy ALLSPORTS a.s., která má výhradní zastoupení značky BAUER pro ČR.
Na základě vyjádření firmy ALLSPORTS a.s. byla reklamace neuznána, jelikož se jedná o mechanické poškození, na které se záruka nevztahuje.
Naše firma není oprávněna posoudit reklamaci produktu značky BAUER, a proto se řídí vyjádřením firmy ALLSPORTS a.s., a v tomto případě s vyjádřením a posouzením reklamace souhlasí.
Tomáš Kopelent
Asistent prodeje

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.5.2015 21:18, před 10 lety


Petr Franta

Dne 5.3. jsme zakoupili brusle, u kterých jsme zjistily po jednom z tréninků, že mají prasklý skelet.
Protože pracuji 100 km od bydliště, řešil jsem prasklinu se svým velmi smutným synem po telefonu. Syn mi sdělil, že si dal nabrousit brusle po tréningu a teď našel prasklinu.
První co jsem udělal bylo, že jsem kontaktoval obchod SPORT-K, aby mi sdělili jak to co nejrychleji opravit, aby syn mohl dál chytat. SPORT-K jsem kontaktoval telefonicky, kdy jsem jim vše vysvětlil a pak následně emailem dne 13.3. potvrdil. Pořád to bylo v době, kdy jsem brusle neviděl jak vypadají.
V pátek 13.3. večer jsem se spojil se správcem stadionu, aby mi podal vysvětlení včetně trenéra týmu. Dozvěděl jsem se, že člověk, který brusle brousí na stadionu nebyl a s bruslemi nikdo nemanipuloval což je poměrně jednoduché si ověřit. Při prohlídce bruslí je na první pohled jasné, že k tomu při broušení ani dojít nemohlo, ale těžko to mohu synovi vyčítat. Tuto skutečnost nešlo ověřit na dálku po telefonu, proto jsem se po tomto zjištění rozhodli, že brusle budeme reklamovat.
SPORT-K mi poslal 17.3. email, kde mne informoval, že brusle nejsou schopni opravit, protože na brusle nemohou sehnat náhradní skelet, takže naše reklamace nemohla dopadnout ani jinak než jejím zamítnutím.
Protože pracuji tak daleko od domova, dostal jsem se k reklamaci až 11.4. Dle zákona mám na tento úkon 6 měsíců, takže na reklamaci máme pořád dostatek času. Reklamovat zboží jsme museli, abychom mohli přistoupit k dalšímu kroku – posouzení bruslí soudním znalcem. Proto jsme brusle zaslali soudnímu znalci z oboru plastů, deformací, prasklin, trhlin apod. a nyní čekám na jeho vyjádření.
Ať posudek dopadne jakkoliv, nezmění to nic na skutečnosti, že jsme si koupili zboží, na které s největší pravděpodobností již v době koupě ( 14 dní po koupi 100% ) nebyly náhradní díly, což je pro nás velmi drsné zjištění. V době, kdy jsme zboží kupovali jsme o tom neměli samozřejmě ani tušení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 18:44, před 9 lety

Spotřebitel má právo vytýkat skryté vady na věci ve lhůtě 24 měsíců od převzetí. V prvních 6 ti měsících je pouze posílena jeho pozice, neboť důkazní břemeno k vyvrácení zákonné domněnky přítomnosti vady na zboží v době převzetí leží na prodávajícím. Po uplynutí této doby je na kupujícím, aby prokázal, že vada byla na zboží přítomna již od počátku.

Z předchozího sdělení je zřejmé, že se spotřebitel rozhodnul rozporovat vyřízení reklamace znaleckým posudkem. Vzhledem k tomu, že společnost již nevyužila možnosti reagovat, prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.10.2015 16:21, před 9 lety


Petr Franta

Nechali jsme si vypracovat znalecký posudek, který vyzněl v náš prospěch. Na základě tohoto znaleckého posudku byla provedena druhá reklamace – v tomto okamžiku jsme měli odstoupit od kupní smlouvy, ale to jsme ještě nevěděli, jak se reklamace se znaleckým posudkem vyřizuje. Druhou reklamaci obchod vyřídil podle toho, jak se mu to hodilo. Místo nových skeletů s modrým designem namontoval jiné se žlutým designem. Prodejce nám původně nabídl výměnu zboží, ale protože si to nějak rozmyslel, tak nám místo výměny zboží, udělal opravu (má na to oporu v zákoně). O změně typu reklamace z výměny na opravu jsme se dozvěděli až v době, kdy přišla SMS s informací o vyřízení reklamace (29 den). V SMS byla jen informace: „Vážený zákazníku, vaše reklamace byla vyřízená.“ Bohužel na naši SMS, jak byla reklamace vyřízena, obchod nereagoval. Proto jsme museli do obchodu zavolat sami a zeptat se, jak reklamaci vlastně vyřídili, protože s námi do té doby nikdo nekomunikoval. Po telefonu jsme se dozvěděli, že byla provedena oprava skeletů místo výměny bruslí. To, že obchod změnil design skeletů, jsme se dozvěděli až při vlastním přebírání bruslí, to nám ani po telefonu neřekli. Z důvodu změny barvy skeletu bruslí jsme odstoupili od kupní smlouvy a požadovali jsme vrácení peněz za brusle i nákladů spojených s vyřízením reklamací. Obchod naši žádost neakceptoval. Naopak nám poslal dopis, že máme špatný znalecký posudek, špatného znalce a spoustu dalších prázdných slov o tom, proč neakceptují odstoupení od kupní smlouvy. V závěru nám napsali, že si nechají vypracovat vlastní znalecký posudek. Na tento krok měli čas pět měsíců resp. povinnost ho udělat v prvních šesti měsících a nenechávat vypracovat posudek nás. Do dnes jsem stejně žádný posudek od obchodu Sport-K neviděli, takže ze strany obchodu Sport-K je to jen další házení klacků pod nohy. Na začátku měsíce října jsme zaslali obchodu předžalobní výzvu (měsíc od jejich reakce na odstoupení od smlouvy), abychom mohli věc podstoupit soudu. Obchod na předžalobní výzvu nereagoval a dne 12. 10. 2015 vypršel termín, do kdy jsme měli obdržet peníze (termín na zaplacení + dva pracovní dny na mezibankovní operace). Z tohoto důvodu jsme zaslali písemně k Plzeňskému soudu žalobu na obchod Sport-K, protože jsme již vyčerpali všechny možné prostředky mimosoudního vyrovnání.

Je pro nás velmi zarážející chování obchodu, protože nás během druhé reklamace obvinili z toho, že jsme si brusle poškodili sami, aby znalecký posudek vyzněl lépe pro nás, nebo vyhrožování, že je to poslední oprava a s další ať nepočítáme. O tom kolikrát můžeme reklamovat je dáno zákonem a ne libovůlí obchodu nebo jeho dodavatele. To že nás obviňují z poškození bruslí před odesláním na znalecký posudek, zase jasně ukazuje na to, že se první reklamací nikdo nezabýval, zkrátka prasklý skelet je mechanické poškození a hotovo. Dodnes jsem také nedostal informaci o tom, jak by se měly používat brankářské brusle, aby nedošlo k jejich mechanickému poškození během používání.

Aby nezaujatý člověk trochu lépe pochopil naši situaci, tak zde napíši, co jsme si v obchodě všechno zakoupili, než došlo k problémům s bruslemi:

Hráčská výstroj: 2x vesta (první mi nevyhovovala, tak jsem koupil jinou a lepší), holeně, kalhoty, brusle (když jsem čekal, než se mi vytvarují podle nohou po zahřátí v „troubě“, tak mi nabízeli i kávu), kompozitovou hokejku, lokty, helmu, plexi na helmu, rukavice, kraťasy se suspenzorem. Vše od firmy Bauer.

Brankářská výstroj pro syna (většina je seniorská velikost): brankářská helma, brankářská vesta, brankářské kalhoty, brankářská hokejka, brankářská taška a brankářská brusle. Opět vše od firmy Bauer.

Dále jsme nakoupili i mnoho dalších drobností jako jsou lepenky na hokejky, tkaničky atd. Také jsme dostali VIP kartičku, protože jsme tam nakupovali často.

Kdo trochu vidí do cen za hokejovou výstroj, tak si dokáže spočítat, kolik peněz jsme asi v obchodě utratili.

Poslední věc, kterou jsme kupili, byli právě brankářské brusle, které nás ale nezklamali tolik, jako přístup obchodu Sport-K.

Protože syn potřebuje hrát, tak jsme mu koupili brusle nové, zase modré a zase od firmy Bauer. Nové brusle jsme samozřejmě zakoupili v jiném obchodě, a tak to i do budoucna zůstane.

Sport-K nám ukázal, že když nakupujete pravidelně v nějakém obchodě a dostanete VIP kartičku, tak to pro vás nic neznamená. To, jak si vás obchod váží, zjistíte, až nastane problém…

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2016 16:26, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.3.2016 16:33, před 9 lety


Petr Franta

Podali jsem na Sport-K žalobu a nyní se čeká na zahájení soudní řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2016 12:57, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme spotřebitele o sdělení, v které fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
24.6.2016 13:20, před 9 lety


Petr Franta

Byli jsme osloveni soudcem, který dostal náš případ k projednání, aby jsme se pokusili o mimosoudní řešení sporu. Na konci května 2016 proběhlo mimosoudní jednání včetně právních zástupců obou zúčastněných stran, které nevedlo ke společné dohodě. Soud jsme informovali o negativním výsledku mimosoudního jednání, proto se nyní čeká na první soudní jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2016 16:39, před 8 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.8.2016 17:45, před 8 lety


Petr Franta

Stále čekáme na soudní jednání. Nemáme zatím žádnou zprávu od soudu...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2016 12:06, před 8 lety

Jelikož se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.10.2016 14:15, před 8 lety


Petr Franta

Stále čekáme na soudní jednání. Pořád ještě nemáme žádnou zprávu od soudu...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 14:26, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.