Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Objednala jsem si zboží za 21 tisíc, bylo skladem, za pár dnů přišel email, že objednávka bude zpožděna. Po kontaktu s pracovnicí mi bylo sděleno, že naskladnění může trvat několik měsíců. Nechápu, proč mi tedy šla vytvořit objednávka. Nyní marně čekám, peníze pryč...
Telefon Samsung Galaxy S23 plus 512 GB
Nebyla mi nabídnuta žádná kompenzace
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Internet Mall, a.s., U garáží 1611/1, 170 00 Praha. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Kompenzace za opožděné dodání zboží záleží na dohodě stran.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, mrzí mě, že jsme nedokázali doručit objednané zboží. V tuto chvíli naši dodavatelé nejsou schopni dodat množství kusů MALLem objednaných mobilních telefonů Samsung Galaxy S23. Časový horizont dodání všech objednaných kusů odhadujeme na několik týdnů až měsíců. Prosím přijměte naši omluvu za způsobené komplikace. Jelikož v tuto chvíli nelze určit datum doručení Vámi objednaného zboží, Navrhli jsme Vám stornovat Vaši objednávku na mobilní telefon Samsung Galaxy S23, máte také možnost na telefon vyčkat. V případě, že nám dáte souhlas se stornem objednávky, ako omluvu za vzniklé potíže nabízíme kompenzaci formou slevového poukazu, který můžete uplatnit jako slevu na zboží v nové objednávce. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k možnosti řešení společnosti, a to stornováním objednávky a navrácením peněžních prostředků spotřebiteli společně s kompenzací) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.