Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.5.2023 jsem jela vlakem R882 z Olomouce do Prahy. Vlak vyjel z Olomouce v 18.31, přičemž na své cestě do Prahy se zpozdil zhruba o 4 hodiny z důvodu potíží na zabezpečovacím zařízení. S ohledem na to, že jsem dále potřebovat stihnout poslední vlak z Prahy hl.n. do Českých Budějovic, který mi jel ve 22.16 a neustálým narůstáním zpoždění, byla jsem tento lístek nucena přes aplikaci vrátit. Vrácení proběhlo v pořádku.
Následně jsem si koupila lístek na vlak R737, jedoucí z Prahy do Tábora, protože to byl poslední možný vlak, který by mi alespoň částečně umožnil cestu domů.
S dostatečným předstihem jsem požádala průvodčího vlaku R882, aby mi domluvil posečkání vlaku R737 na tento vlak. Ten mi řekl, že se tak pokusí učinit, přičemž po celý zbytek cesty už mi nebyl schopen říci, zda vlak počká. Průvodčí se pak už dokonce po zbytek cesty v našem vagónu ani neukázal, přičemž nám ani nebylo nikým sděleno, jak dlouho zhruba budeme ještě čekat a proč stojíme.
Pokoušela jsem se několikrát kontaktovat infolinku ČD, nicméně hovory mi nikdo nezvedal.
Na pražské hlavní nádraží jsem přijeli zhruba kolem jedné ráno, přičemž další vlak do ČB mi jel až v 6.21 ráno. Byla jsem tedy nucena sehnat si odvoz vlastní. Taxi neprocházelo v úvahu vzhledem k tomu, že dle orientačních cen za Taxi, by mi ČD dle webových stránek proplatilo tak maximálně 1/3 nákladů. Časové možnosti mi nedovolovaly přespat v Praze, proto mě musel vyzvednout rodinný příslušník. Prosím o náhradu za propadlou jízdenku na vlak R737 a dále za přiměřenou kompenzaci za to, že jsem si musela sama zajistit odvoz.
Kompenzace za ušlé náklady-za jízdenku a vlastní odvoz
|
Tweet |
V případě zpoždění vlaku v mezinárodní i vnitrostátní přepravě 60 a více minut, resp. 120 a více minut a při nesplnění vybraných standardů přepravy lze za určitých podmínek žádat odškodnění u společnosti České dráhy, a.s.
Více informací ohledně podmínek uplatnění nároku na odškodnění nalezne spotřebitel zde: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.