Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
V tomhle řetězci neustále účtují plne ceny u pokladny za zboží, které udávají v akci za podstatně nižší ceny. Opakovaně se to stává hlavně u pečiva ve Zlíně, kde vyloženě spoléhají na to, že se lidi nedivaji co jim paní pokladní razí za ceny, které mají pak zaplatit. Při neustálém upozorňování prodavačky u pokladny, která to pak s někým jen probere ve sluchátku, ze mají asi špatně nastavené ceny v pokladně a nechapavym výrazem, se to v tomhle obchodě děje dál. Některé paní pokladní dokáží i přesvědčovat, že máte nejspíš jiné zboží než je v akci, což je samozřejmě nesmysl. Na tyhle "akce" lidi vlastně do toho obchodu přijdou, ale následně, když se nedivaji co jim naúčtují u pokladny, tak zaplatí plné drahé ceny. Prostě obyčejní podvodníci.
Pečivo v akci
Účtovat ceny, které jsou udávané u výrobků.
|
Tweet |
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou (i v letáku), je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Domníváme se tedy, i přes případné řádné uvedení ceny u zboží na prodejně, že společnost měla účtovat cenu z letáku.
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si účtenky kontrolovali co nejdříve po zaplacení, nejlépe ihned, v prostorách k tomu určených.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,pane Bartoši, mrzí nás, pokud Vám byla cena chybně namarkována. Doporučujeme Vám opětovně se do prodejny dostavit a situaci dořešit s vedoucím, rozdílná hodnota Vám bude vrácena. Zároveň také předáme upozornění do dané prodejny. Za kompliakce se Vám omlouváme. S pozdravem Lidl Česká republika ,v o.s
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k příslibu společnosti ohledně vrácení rozdílné hodnoty a prověření podnětu na příslušné prodejně stížnost uzavíráme s dosažením dohody.