Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dnes 4.5.2023 vjel můj manžel na parkoviště u Lidlu v ČB v ulici B. Němcové 2148. Vjezdové závora byla otevřena, před ním žádné auto neprojelo. Koupil kvetiny a chtěl vyjet výjezdem. Zde byla závora zavřená a automat požadoval výjezdní parkovaci lístek, ten bohuzel nemel,jelikoz vjezdni zavora byla otevrena. Obrátil se na obsluhu pokladen, vysvětlil situaci s otevřenou zavorou a okamžitě musel zaplatit 100 Kč za parkovani aby se dostal z parkoviště. Manžel není rozený Čech, možná vznikla jazyková bariéra, ale mrzí mě, že zaplatil 100 Kč za 2 min parkování. Toto by se stát nemělo a zaměstnanec by měl situaci prověřit a potom zadat poplatek. To se ale nestalo!
Požadovaný poplatek 100 Kč za parkovani 2 min na parkovišti je neoprávněný, jelikož došlo nejspíše k technické závadě na vjezdové zavore a ta byla na straně Lidlu. 100 Kč by mělo být vráceno a příště situaci lépe prověřit.
|
Tweet |
Z popisu vyplývá, že by se mohlo jednat o pochybení společnosti. V takovém případě by po spotřebiteli společnost nemohla požadovat úhradu dané částky.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost by musela prokázat, že na uhrazení částky má nárok (např. kamerovým záznamem).
Jestliže byly závory při vjezdu otevřené, mohl se spotřebitel oprávněně domnívat, že je parkoviště bezplatné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Geissederova, mrzí nás situace, která na parkovišti nastala a za celou situace se omlouváme. Doporučujeme Vám se v tomto případě obrátit na náš zákaznický servis na čísle 210 023 400. Kolegové s Vámi situaci dořeší. Věříme, že vše bude vyřešeno k Vaší spokojenost. S pozdravem Lidl Česká republika, v.o.s
Dobrý den,
na zákaznický servis jsem volala a paní operatorka o ničem nevěděla a odkazala mě na manažera dane prodejny, ať si tam dojdu a vše s ním projednam.
Tam jsem nešla, na to nemám čas. Hledala jsem emailovou adresu prodejny, abych celou stiznost s komentarema preposlala, ale
adresu nenašla. Bohužel se nic nevyresilo.
S pozdravem
Hana Geissederova
Prosím o uzavření. Děkuji.
Děkujeme stranám za součinnost. S ohledem na reakci spotřebitelky jsme však nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.