Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ráda bych tímto požádala dtest o pomoc s řešením zavrženíhodného jednání společnosti Air telecom a.s. vůči mé 88 leté babičce. Tato společnost poskytla osobní údaje mojí babičky inkasní společnosti, jež na ní nyní vykonává nátlak k zaplacení sporné pohledávky - náhrady za zařízení požadované v důsledku předčasného ukončení smlouvy. Nátlak spočívá zejména v přibližně 5 telefonních hovorech denně na mobilní telefon ze strany inkasní společnosti (na které babička neodpovídá) a zasílání sms vyzývajících k úhradě sporné částky ještě navýšené o přibližně 62% této pohledávky bez bližšího odůvodnění nebo rozpisu nákladů a prokázání jejich účelnosti a odůvodněnosti . Inkasní společnost nemá nárok na náhradu nákladů spojených s vymáháním pohledávky, tento nárok přísluší pouze advokátům.
Jsem toho názoru, že souhlas s poskytnutím osobních údajů ve VOP tak, jak jej předkládá společnost Air telecom a.s. při uzavírání smluv se svými klienty není v souladu se stanoviskem ÚOOÚ č. 2/2011 o zpracování osobních údajů na základě souhlasu ve všeobecných obchodních podmínkách, neboť všeobecné podmínky společnosti Air telecom a.s. neumožňují zaškrtnutí políčka, kterým se souhlas neudělí. Podmiňují tedy udělením souhlasu uzavření smlouvy, což není dle ÚOOÚ v pořádku.
Způsob vymáhání pohledávky prostřednictvím inkasní společnosti je v případě 88 letého seniora dle mého názoru odporný a nemravný. Nejedná se totiž o soudem pravomocně přiznanou pohledávku a společnost Air telecom a.s. byla ze strany advokáta babičky informována, že sporná pohledávka dobrovolně uhrazena nebude, přičemž byly vysvětleny důvody a právní argumenty pro tento postup. Zároveň byla společnost požádána o komunikaci výhradně prostřednictvím advokáta, což nedodržuje a znemožňuje tím babičce výkon práva na obhajobu, které je zaručeno Ústavou a LZPS. Senior tohoto věku nemůže sám porozumět zasílaným písemnostem a hájit účelně svá práva. O zastoupení advokátem byla informována i inkasní společnost, také s ním nekomunikuje, přestože požádal o zaslání informací k případu a přiložil plné moci.
Výpověď smlouvy babička podat musela, neboť se přestěhovala z důvodů svého zdravotního stavu do obce, která není pokryta signálem Air telecom a.s. S výpovědí však byla spojena finanční sankce, jež spolu s již zaplacenými měsíčními paušály převyšovala samotnou původní hodnotu smlouvy.
Smlouva byla uzavřena opět hanebným a nemravným způsobem. Konkrétně tak, že se do bytu mé tehdy 87 leté babičky pod záminkou revize jejího telefonního přístroje vloudil obchodní zástupce společnosti Air telecom a.s., který jí po svém příchodu sdělil, že její dosavadní poskytovatel služeb elektronických komunikací O2 již nadále nebude poskytovat pouze hlasové telefonní služby bez služeb internetových. Dále ji informoval, že poskytování hlasových služeb po O2 přebírá právě Air telecom a.s. Neoprávněně v ní tedy vzbudil dojem právního nástupnictví mezi oběma společnostmi.
U:fon MINI
Žádám úplný výmaz veškerých osobních údajů mé babičky z registru předmětné inkasní společnosti a požaduji, aby jí tato společnost přestala jakkoli kontaktovat. Nezpochybňuji právo Air telecom a.s. vymáhat pohledávku soudně, má-li dojem, že je oprávněná, ale odmítám útisk starého a bezmocného člověka za účelem získání plnění, které je sporné.
|
Tweet |
Informaci o výši úhrady při předčasném ukončení smlouvy o poskytování elektronických komunikací na dobu určitou musí tato smlouva obsahovat. Výše úhrady, kterou může operátor požadovat je však zároveň omezena zákonem o elektronických komunikacích. Tato pokuta nesmí přesáhnout jednu pětinu součtu všech paušálů od podání výpovědi do konce smluvené doby nebo jednu pětinu zbývajících minimálních plnění. Do plné výše se doplácí pouze telefonní zařízení poskytnutá za zvýhodněných podmínek.
Zatímco činnost exekutorů je regulována zákonem, žádný zákon nevymezuje pravomoci inkasních agentur. Za svou činnost nenesou kárnou odpovědnost, ale musí se řídit platnými zákony. Neexistuje tedy právní nárok na náhradu nákladů spojenou s vymáháním pohledávky prostřednictvím inkasní společnosti.
Vzhledem k tomu, že není zřejmé, zda inkasní agentura vymáhá dluh na základě pověření nebo zda došlo k postoupení pohledávky společností Air Telecom a.s., doporučujeme spotřebitelce ověřit si, vůči jakému věřiteli by měl být závazek splněn.
Zákaz užívání nekalých obchodních praktik v oblasti služeb elektronických telekomunikací dozoruje Český telekomunikační úřad. Spotřebitel zde může podat podnět k prošetření.
Vážená paní Šimková,
po prodeji služby se vždy uskuteční verifikační (kontrolní) hovor, který jsme prověřili. Paní Brychtová souhlasila se změnou operátora, převzala Všeobecné obchodní podmínky a Ceníky. Informaci o zákonné lhůtě 14 dní obsahovali VOP a formulář na odstoupení je také volně ke stažení na našich webových stránkách.
Vzhledem k tomu, že přístroj byl vrácen a paní Brychtová si přístroj nepřevzala, stornovali jsme částku za přístroj a zákaznický účet paní Brychtové je vyrovnán.
V tuto chvíli nemá paní Brychtová žádné závazky k naší společnosti. Vymáhání částky bylo ukončeno dne 11. 5. 2015.
S pozdravem
Lenka Sladová
Ombudsman společnosti Air Telecom a.s.
Vážená paní Sladová,
velmi Vám děkuji za kladné vyřízení celé této smutné záležitosti.
Ano, paní Brychtová souhlasila se změnou operátora, ale to na základě lživé informace, která jí byla poskytnuta ze strany Vašeho OZ, že její dosavadní poskytovatel služeb už na trhu dále nebude poskytovat pro ni relevantní služby. OZ podepsal smlouvu za Vaší společnost, z čehož dovozuji, že jednal jejím jménem a na její účet a Vaše společnost je tak za jeho jednání odpovědná.
Možnost stažení formuláře k odstoupení od smlouvy na internetu, když zároveň ve smlouvě ani v podmínkách nikde není uvedena přímá URL, na které se formulář nachází, nemůže dle mého názoru obstát u 88 leté seniorky, která prokazatelně nemá přístup na internet (to mohla Vaše společnost dovodit i ze skutečnosti, že si nechává zasílat faktury v listinné podobě, což je zvlášť zpoplatněno).
Vážím se kladného vyřízení této stížnosti z Vaší strany, nicméně uvedené praktiky vůči seniorům, jehož nebyla moje babička jedinou obětí, důrazně odsuzuji.
S pozdravem
Darina Šimková