Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#66830Společnost Mall nedodala telefon a termín dodání telefonu je neznámý

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2023, před rokem

Petr Mamula

Znění stížnosti

Objednal jsem během akce telefon Samsung S23. Telefon měl být dostupný a měl jsem jej dostat během tří dnů. Objednávka proběhla 14 dnů zpět a telefon stále nemám. Volal jsem na infolinku, kde mi bylo řečeno, že nikdo neví kdy telefony budou a jestli telefony vůbec budou. Bylo mi nabídnuto storno objednávky, ale to je značně nevýhodné, protože cena během akce byla výrazně ponížena. Nabídl jsem že pořídím vyšší řadu telefonu s mým doplatkem, kterou mají skladem ale za cenu, která byla během akce. Tuto žádost mi společnost zamítla s tím, že jediné co pro mě můžou udělat je storno a 500 korun jako omluva. Domnívám se, že nákupem telefonu, řádným zaplacením vznikne obchod, kde obě dvě strany musí dodržet smluvní podmínky. Z toho jak se společnost zachovala mám pocit, že společnost nerespektuje podmínky a zkouší mě jako spotřebitele zahnat do kouta, aby se jednoduše vyvázali ze svých povinností.


Produkt

Samsung Galaxy S23


Požadované řešení

Domnívám se, že bych měl dostat telefon nebo alespoň PLATNÝ termín dodání telefonu, nebo by mě mělo být navrženo pořídit skladový telefon za cenu která byla platná ve slevě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2023 13:08, před rokem

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2023 10:45, před rokem

Dobrý den,
mrzí mě, že jsme nedokázali doručit objednané zboží. V tuto chvíli naši dodavatelé nejsou schopni dodat množství kusů MALLem objednaných mobilních telefonů Samsung Galaxy S23. Časový horizont dodání všech objednaných kusů odhadujeme na několik týdnů až měsíců. Prosím přijměte naši omluvu za způsobené komplikace. Jelikož v tuto chvíli nelze určit datum doručení Vámi objednaného zboží, navrhli jsme Vám stornovat Vaši objednávku na mobilní telefon Samsung Galaxy S23. Máte také možnost na telefon vyčkat. Jako omluvu za vzniklé potíže jsme nabídli slevový poukaz, který můžete uplatnit jako slevu na zboží v nové objednávce.

Odsouhlasil jste naše obchodní podmíky, kde si prodávající vyhrazuje právo na storno objednávky.

2.3. Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od Kupní smlouvy nebo její části, pokud:

a) se již Zboží nevyrábí,

b) se již Zboží nedodává,

c) se výrazným způsobem změnila cena Zboží u dodavatele Zboží,

d) se u Zboží na Webovém portálu zobrazuje zjevně mylná Kupní cena, nebo

e) bylo Zboží označeno jako „Momentálně nedostupné“ a toto Zboží není možné dodat ani nahradit jiným Zbožím nebo pokud se Kupní cena Zboží zvýšila a Kupující před vznikem Kupní smlouvy zvýšenou Kupní cenu nepřijal.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.5.2023 07:00, před rokem


Petr Mamula

Dobrý den,

odpověď od mall.cz jako přes kopírák. Já jsem si objednal zboží které

a, se vyrábí

b, se prodává

c, předpokládám že jde o promo akci, tak máte cenu fixovanou na velké množství kusů

d, mylná cena nebyla, jednalo se o promo akci kde jste zlevnili telefony o XX%

e, zboží nebylo jako momentálně nedostupné, svítil na mě termín dodání do 27.4.2023 který se každým dnem začal posouvat.

Můžete se prosím vyjádřit přesně kdy bude telefon k dispozici? A kde přesně dle vašich podmínek problém? Je to Vaše zpackaná akce, a měli by jste ji i přes vícenáklady dodržet. Nejsem sám kdo s tím má problém tak se k tomu postavte.!
Velký zájem byl očekávaný, jistě jste to připravovali dostatečně předem.

Stále mi vychází že společnost se snaží vykroutit ze závazků, které vznikly, protože s nerozmyslem vytvořila akci, kterou není schopná plnit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2023 11:04, před rokem

Děkujeme stranám za vyjádření.

Jak uvádí společnost, vyhrazuje si v obchodních podmínkách odstoupení od smlouvy v uvedených případech (jedná se prakticky o zákonná ustanovení).

S ohledem na vyjádření spotřebitele žádáme společnost, aby mohla uvést, který z bodů byl naplněn a umožnil by tak odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.5.2023 14:26, před rokem

Dobrý den, důvod nedodání konkrétního telefonu byl uveden v e-mailu zaslaném zákazníkovi. V obchodních podmínkách se jedná o bod : e) bylo Zboží označeno jako „Momentálně nedostupné“ a toto Zboží není možné dodat ani nahradit jiným Zbožím nebo pokud se Kupní cena Zboží zvýšila a Kupující před vznikem Kupní smlouvy zvýšenou Kupní cenu nepřijal. Děkuji za pochopení. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.5.2023 18:14, před rokem


Petr Mamula

Ve chvíli objednání zboží jsem měl informaci že zboží je SKLADEM u dodavatele. Zboží bylo označeno jako momentálně nedostupné až NÁSLEDUJÍCÍ DEN kdy byla akce na telefon ukončena. Dostal jsem přesné datum doručení a to 27.4.2023.

Chápu-li to správně... odstavec 2.3. část e, není relevantní. Do přílohy zasílám obrázek z akce.

Mall spadá pod alegro a v ostatních obchodech, které spadají pod alegro je telefon k dispozici. Jednoduše si telefony proházejte mezi obchody. Mě nevadí že mi telefon doručí CZC místo Mall.

Ono totiž zboží je nahraditelné za jiné zboží s doplatkem z mojí strany.
Navrhněte kompenzaci ve formě Samsung S23+ nebo samsung S23 Ultra za cenu, která byla ve chvíli trvání akce. Kdybych věděl, že nejste schopni plnit poptávku, zakoupil bych si jiný telefon.

Děkuji za pochopení

Petr

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.5.2023 16:01, před rokem

Dobrý den, souhlasíme s tím, že jako prodávající máme povinnost Vám zboží dodat co nejdříve (lhůta 30 dnů). Pokud tak neučiníme ve sjednaném termínu, ocitáme se v prodlení. Jestliže zboží nedodáme, měl jste možnost nás možnost upozornit, že jsme zboží nedodali včas a poskytnout nám přiměřenou lhůtu k dodání zboží. Pokud nedodáme zboží ani v této dodatečné lhůtě, máte jako kupující nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Kupujícímu tak odstoupením od smlouvy vznikne nárok na vrácení zaplacené částky. V našem případě jste byl po dokončení výše uvedené objednávky bezodkladně informován o nemožnosti dodat zboží v avizované lhůtě. Nabídli jsme Vám dvě možnosti řešení: buď počkat, až nám dodavatel předmětný telefon znovu naskladní, nebo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení bychom Vám vrátili peníze, a navíc poskytli slevový poukaz v hodnotě 500 Kč jako smírné gesto, na které avšak nemáte ze zákona nárok. Nicméně, ani jednu z těchto možností jste nepřijal.Jako prodávající nemáme žádnou vazbu na propagační akci společnosti Samsung. Náhradu za jiný telefon od jiného prodejce i když ve společnosti Mallgroup není možné. Vzhledem k výše uvedené situaci bychom Vás chtěli požádat, abyste zvážil jednu z nabízených možností. Buď můžete počkat na dodání telefonu, nebo od smlouvy odstoupit. Děkuji za pochopení. Kamila overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.5.2023 19:58, před rokem


Petr Mamula

Hodnocení:

Komentář: Dominantní postavení na trhu zaručuje do jisté míry nedotknutelnost. Pochopil jsem, že nemá smysl se hádat. Zkušenost do příště je jednoznačná. Nakupovat u ověřených a spolehlivých obchodníků