Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.01.2021 proběhla instalace TČ včetně vnitřní jednotky Vaillant aroTHERM Split 75 s vestavěným zásobníkem teplé vody UNITOWER. Ukončení trvání záruční lhůty bylo stanoveno na 18.03.2023. Jelikož montáž proběhla již v teplejších měsících závada se projevila 20.12.2021 při prvních stupních pod nulou. TČ se neustále spínalo na elektrokotel. Elektrický proud přes TČ vůbec nefungoval. Závadu jsme nahlásili - řešilo se. Jelikož jsme v lednu nebyli moc doma - tudíž nemohli kontrolovat stav na TČ další závada byla hlášena 15.02.2022 - stále stejná - problém s přepínáním na elektrokotel. Následně začaly teploty stoupat tudíž se závada neprojevovala tak často - problém jsme řešily i restartem, kdy závada několikrát zmizela a spustilo se TČ správně ( Doporučeno od technika firmy Woltair) 24.11.2022 - se závada opakuje - neproběhl ani výjezd. - Požadujeme výměnu TČ. Od 23.12.2022 - závada stále neodstraněna, několikrát urgence ze strany zákazníka. Firma nám již potvrdila, že proběhla špatná instalace zařízení. Místo měděných trubek byla nainstalována plastová. Technikem p. Maškem nám bylo sděleno, že vypařování ucpává trubice a ničí se TČ. Po několika urgencích nastala domluva výměny TČ- kompenzace ele. spotřeby od 21.11.2022 - ihned po vystavení vyúčtování.
Oficiální vyjádření měl zákazník obdržet nejpozději 06.01.2023 - zákazník opět urgoval firmu dne 05.01.2023 - aby oficiální vyjádření dostal, co nejdříve. Potvrzeno, že vyjádření obdržíme dle dohody.
06.01.2023 - opět urgence zákazníkem - vyjádření nedorazilo.
10.01.2023- Přišlo po mnoha urgencích vyjádření potvrzena výměna tepelného čerpadla. Firma nedisponuje stejným TČ. Zákazník požaduje TČ se stejnými parametry - rozměry, termostat, hlučnost, hydraulická věž - vzhledem k rozměrům technické místnosti.
Dne 12.01.2023 Nabízí firma zákazníkovi Vaillant Sestava 105/6 + VH QW 190/6 - výkonově stejné jako původní TČ tedy 6 KW. Zákazník souhlasí, ale firma následně odmítá, že výkonově není dostačující.
Zde se již potkáváme se 2 pochybeními ze strany firmy - špatná instalace + slabý výkon původního TČ (měření tepelných ztrát a následné doporučení vhodného zařízení bylo zcela v kompetenci firmy)
Firma nekontaktuje zákazníka s vhodným TČ - Ze strany zákazníka návhr ALPHA Innotec s hydraulickou věží.
V průběhu několik hovorů od zákazníka směrem k firmě, několik emailů. Odpovědi ze strany firmy velmi rozpolcené žádná snaha o napravení situace.
Od nahlášení reklamace uběhlo více jak 60 dnů - firma stav neřeší. Zákazník žádá osobní schůzku, kdy projektový manažer - p. Mašek by měl navštívit dům zjistit, dle rozměrů zda TČ odpovídá a zda tento výběr je v pořádku a vše bude stejné.
Dne 03.02.2023 po několika urgencích přes vedení firmy Horecký, Náprstek, přijel pan Mašek k osobní schůzce. TČ přeměřil vše v pořádku pouze by mělo být TČ o 10 cm hlubší - tím pádem o 10 cm budeme mít užší uličku - souhlasíme.
Sepisujeme písemně s p. Mašek reklamaci, kde je domluveno, že nainstalují TČ po jeho výrobě - jelikož jej neměli skladem, včetně věže a termostatu - aby odpovídalo našemu TČ. Zároveň dokument obsahuje kompenzaci za vnitřní i venkovní zednické práce včetně případných stavebních úprav a kompletní instalace - vše finančně za firmou woltair. Nové TČ bude mít novou záruku, která poběží od návštěvy technika a proběhnuté revize. Následně bude kompenzována ele. spotřeba od 21.11.2022. Firma se v dokumentu zavazuje k nainstalování i po uplynutí záruční lhůty, která byla 18.03.2023.
Následovala opětná urgence ze strany zákazníka. Firma potvrdila doručení termostatu a následně s TČ měla každý týden zasílat informace - což bylo také sepsáno v dokumentu. - Firma reagovala první dva týdny.
Termín instalace byl domluven na 09.03.2023 a 10.03.2023 s tím, že 10.03. dojde k dokončení. Manžel díky této smluvené instalaci odmítl zakázku ( ukončení celé této situace bylo pro psychickou pohodu lepší) Bohužel manžel volal - nedovolal se, nikdo z firmy nepřijel - pouze externí firma, která měla montáž provézt a ta zjistila, že TČ na skladě nemají. Tudíž instalace neproběhla.
Následně jsme kontaktovali p. Náprstka, že zatím nemáme vykompenzované stavební úpravy, výstavbu podstavce , který jsme provedli a zároveň žádáme kompenzaci za ztrátu zisku. Vše odsouhlasil, ať žádost pošleme p. Maškovi - odpověď ze strany p. Maška byla, že vše vyřeší po dokončené instalaci.
Dne 28.03. k naší velké radosti proběhla instalace nového TČ. Nic méně termostat, který byl doručen montován elektrikářem z firmy Woltair - byl použitý a nefunkční - tak jak elektřikář informoval.
TČ není o 10 cm hlubší, ale je o 35 Cm hlubší. Což nám zmenšuje uličku né o 10, ale 35 cm.
Tudíž - TČ nedopovídá slíbeným rozměrům.
Termostat nefunguje
Do dnešního dne nikdo nepřijel aby provedl revizi a nám začala běžet záruka. Žádný servis, který by nás seznámil s chodem TČ.
Původní TČ je stále u nás a uskladňujeme jej.
Od firmy žádáme:
Úhradu celé ele. spotřeby od naisntalování TČ - z důvodu jejich špatné instalace.
Úhradu termostatu, který je zde - nefuknční.
Okamžitou nápravu nové záruční lhůty u aktuálního TČ.
Kompenzace nákladů - výstavba nového podstavce, zrušení původního podstavce, přesun stěny, která je v technické místnosti, z důvodu nedostatečného prostoru.
Kompenzace ušlé mzdy.
Děkuji Vám za posouzení mimosoudního řešení.
Navrhl mi jej Váš pracovník.
Ke všem informacím, které jsem zde popsala mám důkazy. Emailovou komunikaci, nahrávky z domácích kamer, podepsaný protokol od p. Maška. Vše k dispozici pokud by bylo potřeba soudního sporu. Tento protokol jsem zaslala i právníkovi, ale předpokládám, že přistoupí na mimosoudní vyrovnání spíše pokud by měli mít špatnou reklamu. Ráda bych vše i medializovala, pokud nebudou ochotni situaci řešit.
Mockrát Vám děkuji za Vaši odpověď a čas, který mé stížnosti věnujete.
S pozdravem a přáním příjemného dne,
Mgr. Sandra Kykalová
Tepelné čerpadlo s vnitřní jednotkou a termostatem Vaillant aroTherm Split 75
Od firmy žádáme:
Úhradu celé ele. spotřeby od naisntalování TČ - z důvodu jejich špatné instalace.
Úhradu termostatu, který je zde - nefuknční.
Okamžitou nápravu nové záruční lhůty u aktuálního TČ.
Kompenzace nákladů - výstavba nového podstavce, zrušení původního podstavce, přesun stěny, která je v technické místnosti, z důvodu nedostatečného prostoru.
Kompenzace ušlé mzdy.
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo (instalace tepelného čerpadla). Dle § 2586 občanského zákoníku se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. Zároveň platí, že dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Dle § 2169 občanského zákoníku má-li věc vadu, může spotřebitel požadovat její odstranění. Zhotovitel by následně měl vadu odstranit v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže. Jestliže nedojde k odstranění vady nebo se vada projeví opakovaně, může spotřebitel dle § 2171 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po zhotoviteli přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit.
Po odstoupení od smlouvy je společnost povinna navrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V tomto případě by měl mít i spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě úpravy tepelného čerpadla dle smlouvy), případně i náhradu škody, která mu vznikla instalací čerpadla s trubkami z jiného materiálu a následně tak došlo k odlišné spotřebě, než která by vznikla, jestliže by došlo k instalaci smluveného čerpadla.
Jestliže zaměstnanec společnosti souhlasil s kompenzací stavebních úprav a ztráty na zisku, je takové jednání závazné i pro společnost Woltair s.r.o. dle § 166 občanského zákoníku.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění (popř. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy či úhradě kompenzace) tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
omlouváme se za způsobené komplikace.
Stížnost se zákazníkem řešíme a aktivně pracujeme na nápravě vzniklé situace. Kompletně na vlastní náklady jsme provedli výměnu tepelného čerpadla za výrazně výkonnější a kvalitnější. Ve lhůtě dohodnuté se zákazníkem (31.5.) zajistíme:
- Nápravu nové záruční lhůty a revize u aktuálního tepelného čerpadla
- Výměnu termostatu
- Poskytneme kompenzaci nákladů na zrušení původního podstavce a výstavbu nového
V následujících dnech pak:
- dokončíme předání díla a uvedení do řádného provozu
- Jakmile bude po technické stránce vše v pořádku, domluvíme se s klientem na dalšímu postupu
S pozdravem,
Team Woltair
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, zasílám uzavření reklamace. Společnost woltair ihned po zveřejnění stížnosti problematiku začala řešit. Vše bylo vyřešeno na závěr profesionálně.