Společnost


NELUMBO Energy a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66844FV elektrárna – nedodržení SoD a absence komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 15 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2023, před rokem

Martin Valový

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracíme se na Vás o pomoc se situací ohledně firmy Nelumbo.

S firmou Nelumbo jsme dne 12.9.2022 podepsali Smlouvu o dílo o dodání a zprovoznění FV elektrárny.

30.11.2022 nám byly (po jistých komplikacích) naněkolikrát dodány, nainstalovány, předány a zaplaceny FV panely na střeše, a od té doby stále čekáme na dodání měniče, baterií a zprovoznění elektrárny. Vše toto je součástí SoD.

Opakovaně se pokoušíme mailem i telefonicky zjistit skutečnou situaci na firmě a ohledně dokončení díla. Opakovaně po dva měsíce slyšíme odpověď typu „za 14 dní už určitě”.

Na naši písemnou žádost (mailem a přes datovou schránku dne 12.4.2023, viz příloha) o kompenzaci ztrát souvisejícím se zpožděním a amortizací FV panelů nikdo nereaguje.

Dne 5.5.2023 jsem mluvil s paní Halasovou, slíbila poslat kontakt na kompetentní osobu, nestalo se tak, viz mail níže.

Na vyžádání zašleme SoD i veškerou mailovou komunikaci.

Z naší strany vzniká nejistota, zda Nelumbo neskončí insolvencí, podobně jako nyní gigant Malina Holding, podnikající ve stejném oboru.

Současně nabízíme firmě Nelumbo veškerou možnou spolupráci ke zdárnému dokončení a předání naší FV elektrárny, bez reakce.
Předem děkujeme za odpověď, s pozdravem

Ing. Martin Valový (objednatelem zplnomocněný zástupce)
***
*** (objednatel)
***


Produkt

FV elektrárna, celková cena 639.857 Kč, termín dodání únor-březen 2023, dodnes nesplněno


Požadované řešení

Dokončit co nejdříve zakázku, pokud nebude dokončeno do konce května, požadujeme finanční kompenzaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2023 15:05, před rokem

Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.

Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Plnil-li podnikatel zčásti, může spotřebitel od smlouvy odstoupit jen ohledně nesplněného zbytku plnění. Nemá-li však částečné plnění pro spotřebitele význam, může spotřebitel od smlouvy odstoupit ohledně celého plnění.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost spotřebiteli dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění - k dokončení díla anebo k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: NELUMBO Energy a.s., Podbabská 1112/13, 160 00 Praha.

Domníváme se, že v tomto případě by měl mít spotřebitel nárok přinejmenším na přiměřenou slevu (v případě zprovoznění), případně i náhradu škody vzniklou nefunkčností elektrárny.

Spotřebitel se může obrátit s řešením problému i na advokáta (www.dtest.cz/advokati).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 13:15, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2023 13:13, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.