Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
dne 7.5.2023 potřebovaly mé 3 děti
(14,11,10let) odjet autobusem z
Jablonce nad Nisou do Harrachova. Aby děti autobus stihly,který odjížděl v 19.18hod z aut. nádraží
musely odejít z kina ještě před koncem
filmu. Autobus stihly, ale když chtěly nastoupit, řidič, zřejmě
polské národnosti, aniž by cokoliv
vysvětlil, je nenechal nastoupit, pouze
gestikuloval rukou, že je nepustí do
autobusu. Děti byly velmi slušné, přesto je řidič bez vysvetlileni nepustil.
Žádný jiny spoj dětem již ale nejel. Odmítnutím dětí velmi zkomplikoval situaci, nehledě na to, že dětí měly strach jak se dostanou domů a mně jako rodiči velmi zkomplikoval důležitou pracovní schůzku.
Žádám o vysvětlení situace.
Dana Sedláčková
Žádám o vysvětlení, proč se řidič takto zachoval.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V přepravních podmínkách společnosti je uvedeno, že nárok na přepravu vzniká okamžikem uzavření smlouvy o přepravě.
Děti a nezletilí ve věku od 10 do 14 let mohou autobusy cestovat samostatně pouze v případě, že rodič nebo zákonný zástupce písemně potvrdil, že dotyčná nezletilá osoba je schopna uskutečnit cestu bez doprovodu a bez dozoru. Flix, společnosti FlixCompanies ani partnerští dopravci nepřebírají žádnou povinnost dohledu nad nezletilou osobou. Děti, které cestují samy, nesmějí cestovat nočními spoji ani cestovat přes státní hranice. Rovněž všechny děti, které cestují samostatně, nejsou oprávněny cestovat spoji s přestupem.
Práva cestujících, uvedená na stránce https://www.flixbus.cz/prava-cestujicich jsou součástí smluvního závazku uzavřeného mezi dopravcem a spotřebitelem. Pokud nastaly skutečnosti, které spotřebitele opravňují k vrácení části jízdného, pak je na základě smluvních povinností dopravce povinen částku vyplatit. Jedná se o situaci, kdy spotřebitel již měl zakoupenou jízdenku a byl ve smluvním vztahu s dopravcem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.