Společnost


MIROLUK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66851Nevrácení peněz v ochranné lhůtě 14 dnů při nákupu přes internet.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.05.2023, před rokem

Jiří Němec

Znění stížnosti

Dobrý den, podávám podnet k prošetrení na jednání spolecnosti
Miroluk s.r.o. Dne 10.3.2023 jsem si objednala u této spolecnosti zboží
do tiskárny.Po tel.konzultaci mi bylo zboží posláno.Vyzvedla jsem zboží
v zásilkovne dne 20.3.2023.Po rozbalení jsem zjistila ,že mi poslali úplne
neco jiného,než jsem potrebovala.Znovu jsem tedy zavolala na danou
spolecnost a konecne jsme se domluvili na tom,které zboží opravdu
potrebuji a znovu jsem si toto zboží u této spolecnosti objednala..Pán
se kterým jsem hovorila me presvedcoval ,abych si nechala i zboží
,které nepotrebuji.Zduvodnoval to tím,že nekdy v budoucnu budu toto
zboží stejne potrebovat.Po prostudování obchodních podmínek jsem se
rozhodla,že toto zboží vrátím v ochranné lhute 14 dnu pri nákupu na
internetu,bez udání duvodu.Dne 23.3.2023 jsem toto zboží odeslala
Ceskou poštou,dané spolecnosti.Dne 24.3.2023 mi prišla odpoved ,že to
nejde.Údajne byl poškozený obal.Napsala jsem,že pokud je poškozený
obal,tak at si odectou adekvátní cást náhrady z ceny.Potom jsme si ješte
vymenili pár emailu,ve kterých me dokonce obvinili z toho,že zboží bylo
použito.Dne 28.3.2023 jsem napsala poslední email,který zde otisknu:
Dobrý den, trvám na vrácení penez .Podle všeobecných podmínek
nákupu na internetu mohu od smlouvy ustoupit do 14 dnu bez udání
duvodu.Nic jiného,co by mi v tom bránilo jsem nenašel ani v tech
obchodních podmínkách ,které jste mi poslali se smlouvou.Po uplynutí
doby na vrácení penez predám celou záležitost patricným orgánum. S
pozdravem Bc.Drahomíra Blažková

Jednalo se o toto zboží: Fakturujeme Vám zboží dle Vaší objednávky:
Originální fotoválec Lexmark B220Z00
(fotoválec)
1 ks 2 043,555 1 688,89 21% 354,67 2 043,56
Recyklační příspěvek 1 ks 4,50 4,50 21% 0,95 5,45
Zásilkovna na výdejní místo (rychlý online
převod) + slevy
1 ks 0,00 0,00 21% 0,00 0,00
Součet položek 1 693,39 355,62 2 049,01
Zaokrouhlení -0,01
CELKEM K ÚHRADĚ 2 049,00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vzhledem k tomu,že lhuta na vrácení penez uplynula,obracím se na Vás a žádám o
prošetrení celé záležitosti. Dekuji s pozdravem Bc. Drahomíra Blažková
Spotrebitel
_______________________________________________________________________________________________________________________


Produkt

Originální fotoválec Lexmark B220Z00 (fotoválec)


Požadované řešení

Vrácení peněz při nákupu zboží na internetu v ochranné lhůtě 14 dnů bez udaní důvodu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2023 14:39, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v zapečetěném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů a ochrany zdraví jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně. Domníváme se však, že v tomto případě se o výjimku - z hygienických důvodů nejedná a spotřebiteli by tak mělo být umožněno od smlouvy odstoupit.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy zároveň odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 13:12, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2023 13:09, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.