Společnost


Tomáš Korytar

Počet nahlášených stížností:27
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#66859Reklamace, nereaguje, neodpovídá

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
09.05.2023, před rokem

Tomáš Trojan

Znění stížnosti

V lednu 2021, jsme přes poptávky uzavřeli Smlouvu o dílo s panem Korytarem na obestavbu krbové vložky, současně jsme odeslali zálohu na materiál a do měsíce měla být obestavba hotova. Přes neustálé urgence a odstoupení od smlouvy nám obestavbu pan Korytar realizoval 6/2021, vystavil předávací protokol a nakonec jsme byli přes průtahy spokojeni. Bohužel teď v 4/2023 se uprostřed noci začalo z krbu - ventilační mřížky a přes revizní dvířka valit kouř, vypnula se elektronická regulace(krb je s výměníkem a automatickou regulací vzduchu). Po vychladnutí, jsme uvnitř obestavby našli vlivem tepla rozteklou elektronickou regulaci a potrubí na vodu k chladicí smyčce. Výrobce krbu nás dle fotek informoval, že regulace a potrubí měli být izolovány, nebo že je nedostatečná velikost větrací mřížky(špatně spočítaná) a prostor obestavby se nestačí chladit. Dle pojišťovny, se jedná o špatnou montáž, tedy škodu zamítla a máme se obrátit na toho, kdo obestavbu postavil, nebo máme doložit protokol od hasičů, z jakého důvodu k tomu došlo a jelikož nedošlo k požáru, tak se stejně pojistka na to nevztahuje.
Na obestavbu krbu pan Korytar, dal záruku 2 roky, ale nereaguje ani na jeden ze tří emailu a ani na jednu ze dvou telefonních čísel. V krbu momentálně netopíme, a zvažujeme zda oslovit jiného krbaře a nechat udělat obestavbu znovu a následně škodu požadovat po panu Korytarovi, nebo ho vyzvat k nápravě s nejistým výsledkem.


Požadované řešení

Oprava, nebo uhrazení škody


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2023 14:55, před rokem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud chybnou instalací došlo ke škodě na majetku, bylo by pravděpodobně možné také požadovat náhradu škody. Podle § 2951 občanského zákoníku platí, že škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Tomáš Korytar, Dandova 2619/13, 193 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 13:14, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2023 13:12, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.