Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Z ovladačů všech zipů se postupně stahuje guma, jeden provázek se i rozvázal. Upadnute komponenty mám u sebe schované.
Původní reklamace číslo ** nebyla vyřešena tak, abychom s tím mohli souhlasit. Proběhla výměna jezdce za neoriginální kus, který nevypadá stejně jako původní jezdec zipu.
Následná další reklamace byla opět zamítnuta citace:
Záruční reklamace batohu Beckmann of Norway, Street Light Blue:
Jelikož je zip stále neporušený a funkční, nepovažujeme to za výrobní vadu a není tedy schválen v záruce.
Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady, jako jsou rozlepené švy a nebo vadný zip. V tomto případě zip funguje a nemůžeme ho schválit v záruce.
Caroline Sellevåg
Beckmann
Batoh Beckmann of Norway, Street Light Blue
Vrácení peněz nebo výměnu jezdců za původní a uvedení batohu do perfektního stavu. Není možné akceptovat výměnu za neoriginální jezdce a tvářit se, že je batoh v pořádku.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v určité době po převzetí (při nákupu před 6. 1. 2023 v prvních šesti měsících; při nákupu později 1 rok), má se za to, že věc byla vadná již při převzetí [viz § 2161 odst. 2 (resp. odst. 5) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.