Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
zakoupil jsem nový telefon iPhone 11 na webu mobilcenturio.cz. Nenašel jsem žádné záporné recenze a vše se tvářilo solidně. Po rozbalení se telefon choval normálně a vše se zdálo v pořádku. Na faktuře však chybělo výrobní číslo telefonu a jako dodavatel byla uvedeno společnost System Centre s.r.o.
Po třech měsících se vyskytly potíže a já se vydal do autorizovaného servisu, kde již při prvním kontaktu prodejce poznal, že se nejedná o originální výrobek - drobné rozdíly jako barva čočky kamer, barva zásuvky na SIM kartu apod. Toto bylo potvrzeno technikem při reklamaci - iPhone z neoriginálních dílů a registrace dávno předtím, než jsem mobil zakoupil. Doma jsem tedy porovnal i další části originálního balení s balením společnosti System Centre, kdy rozdíly byly už i v písmu, použitém papíru nebo v jehle sloužící pro vysunutí SIM. Vše je vidět i na fotografiích, které mám schovány.
Oslovil jsem společnost se žádostí o vrácení peněz, dále jsem oslovil advokáta, který poradil sepsat předžalobní výzvu a v případě, že společnost neodpoví do domluveného data ji odešle. Zvažuji také podání trestního oznámení pro podvod. Nejdůležitější mi přijde varovat všechny potencionální zákazníky, proto píšu recenzi zde a budu pokračovat všude, kde to jen půjde. Uvažuji také o masovém příspěvku na sociálních sítích ev. oslovení médií.
Apple iPhone 11 64 GB černá
vrácení peněz
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
ani měsíc po zveřejnění tohoto příspěvku jsme žádný reklamovaný telefon k řešení popisovaného problému neobdrželi.
Žádáme spotřebitele o reakci na vyjádření společnosti, případně o uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.