Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.12.2014 jsem po předchozí konzultaci předal k opravě tablet zn. Asus TF300TG-1K087A, sériové číslo: C9OKCT000626, a to společnosti CZC.cz Vinohrady Pro NB servis Tomáš Kellner IČO: 25655701 (dále jen prodejce), na pobočku na adresu 120 00 Praha 2, nám. Jiřího z Poděbrad. Přístroj byl v době předání funkční, pouze s běžným opotřebením, bez prasklin. Předmětem opravy bylo odstranění závady, která se projevovala tak, že část dotykového displeje nereagovala na dotyk. Prodejce mi přislíbil bezplatnou diagnostiku přístroje, a v případě zjištěné závady, opravu po jejím předchozím ocenění, a odsouhlasení opravy mnou jako zákazníkem. Předpokládaná cena opravy byla 3500,-- Kč.
Dne 5.1.2015 jsem byl emailem kontaktován pracovníkem servisu NBSERVIS s.r.o., sídlem 272 01 Kladno, O Peška 1440 (dále jen servis), kdy mě pracovník této společnosti oslovil s tím, abych pro účely opravy poskytl heslo k tabletu. Z tohoto emailu jsem vyrozuměl, že byla samotná oprava svěřená jiné společnosti. Po další komunikaci, kdy se pracovníkům servisu nakonec podařilo k tabletu přistoupit i bez hesla (tablet byl chráněn pouze PIN kódem, takže stačilo vyjmou vloženou SIM kartu) a dne 13.1.2015 jsem obdržel emailem nabídku na opravu tabletu, v níž jsem byl zároveň upozorněn, že mi v případě, že nebudu mít o opravu zájem, společnost nabídne výkup zařízení, či protiúčet. Nejprve jsem se domníval, že možnost opravy nevyužiji, což jsem servisu emailem sdělil, a dotázal se ho na možnost odkupu zařízení tak, jak to bylo uvedeno v cenové nabídce ze dne 13.1.2015. Pracovník servisu mi však sdělil, že odkup pro jeho společnost nemá smysl. Nakonec jsem se však rozhodl pro opravu tabletu, a tuto skutečnost jsem pracovníkovi servisu sdělil dne 22.1.2015. Tento mi dne 22.1.2015 mailem odpověděl, že věc dává do realizace.
Dne 30.1.2015 jsem od pracovníka servisu dostal další email, v němž mě upozornil, že problémy u přístroje přervávají a problém bude zřejmě na základní desce, kterou nelze jako díl objednat. Bylo mi sděleno, že mi tablet bude zdarma vrácen na pobočku prodejce. Nezbylo mi než souhlasit, a očekával jsem, že si přístroj vyzvednu v původním stavu, tedy v takovém, v jakém jsem jej k opravě předložil.
Dne 11.2.2015 jsem se dostavil na pobočku prodejce (viz výše), kde jsem chtěl tablet převzít. Když mi však pracovník prodejce přístroj přinesl, měl tento prasklý displej přes celou šířku obrazovky a u okraje byl dokonce vysypaný z těla tabletu. Žádal jsem po pracovníkovi prodejce vysvětlení, avšak ten uvedl, že vzhledem k tomu, že je již hodně hodin (bylo kolem cca 18:00 h), nemůže pro mě nic udělat. Sdělil jsem pracovníkovi prodejce, že v tom případě si tablet v tomto stavu nepřevezmu. Pracovník prodejce mi sdělil, že se mi druhý den někdo zavolá.
Dne 12.1.2015 jsem obdržel opět email od servisu, s tím, že se mnou pracovník servisu hovořili telefonicky, a domluvili jsme se, že oprava desky nemá smysl, tak mi nebude účtován ani nový digitizér, který servis poté nemá ani možnost prodat a na přístroj byl nalepen původní. Pracovník servisu mi v mailu sdělil, že jsme vše probrali po telefonu a se vším jsem souhlasil. Proti tomu jsem se samozřejmě ohradil, neboť jsem požadoval, aby mi byl přístroj vrácen v původním stavu, tedy s displejem, který byl alespoň částečně funkční.
Vzhledem k tomu, že pracovník servisu trval na svém, dostavil jsem se dne 16.2.2015 na pobočku prodejce (viz výše) a požadoval jsem vysvětlení. Pracovníkem prodejce mi však bylo sděleno, že jsem něco telefonicky odsouhlasil, a on (prodejce), bude věřit výhradně stanovisku servisu. Proto jsem opětovně požádal, že chci tedy na provedenou opravu uplatnit reklamaci, tablet jsem znovu předal prodejci a sdělil jsem, že trvám na tom, aby mi byl přístroj vrácen v původním stavu.
Dne 18.2.2015 jsem obdržel email od pracovníka servisu s novou cenovou nabídkou opravy a to přese skutečnost, že jsem svůj požadavek jasně formuloval v předávacím protokolu, tedy že žádám, aby mi byl tablet vrácen v původním stavu. Z toho plyne, že můj požadavek nebyl reflektován ani pracovníky pobočky, ani pracovníky servisu.
Další postup:
Konzultoval jsem věc s autorizovaným servisem společnosti Asus, který uvedl, že diagnostika základní desky je možná bez poškození displeje.
Konzultoval jsem věc se Sdružením ochrany spotřebitelů, kdy jejich pracovník mi doporučil, abych podal žádost o náhradu škody ve smyslu ustan. § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., „nový“ občanský zákoník (dále jen NOZ), v účinném znění, což jsem učinil písemě doporučeným dopisem dne 19.2.2015. Do dnešního dne na tuto žádost nikdo nijak nezareagoval. Dokonce mi nebyl ani vrácen tablet.
Společnost jsem požádal o vrácení přístroje ve stavu, v němž jí byl předán, případně v poskytnutí náhrady v podobě ekvivalentního přístroje. Na mou písemnou žádost společnost vůbec nezareagovala.
|
Tweet |
Podnikatel ze zákona odpovídá za škodu na převzaté věci, která je předmětem jeho závazku (oprava elektroniky), a to i v případě, že by škodu nezavinil. Není rovněž rozhodné, jak ke škodě došlo. Spotřebitel se navíc nemůže vzdát svých práv na náhradu škody, která mají teprve vzniknout. K takovému ujednání by se vůbec nepřihlíželo.
Náhrada škody se uplatňuje vždy u podnikatele, který věc k opravě převzal, nejlépe prokazatelnou písemnou formou.
Škodu je povinen odpovědný podnikatel uhradit v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se škoda nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na převzaté věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení funkce věci účelně vynaložit.
Dobrý den pane Šimku.
Prosím o zaslání čísla servisního nebo reklamačního listu , bohužel váš případ z CZC.CZ nemohu dohledat.
Pokud byla zakázka přijata firmou NBSERVIS, je nutné je obrátit na ně.
Děkuji.
Dobrý den,
prosím omluvte mou impertinenci, ale Vaše společnost se mi asi vážně zdá. pokud si potřebujete případ interně uzavřít, obraťte se prosím na pana Gajdoše z Vaší společnosti, měl by mít veškeré podklady. Věc u Vás byla řešena pod FRC2014021670 a FRC2015005109. Přístroj mi byl již vrácen, nicméně rozhodně ne ve stavu, v jakém Vám byl předán. Tělo přístroje vypadává z obalu a dotyková obrazovka na dotyk nereaguje už vůbec (když se přístroj předával, nereagovala pouze v levém horním rohu). Na další peripetie z Vaší strany jsem již skutečně neměl nervy, tak jsem to již dále neřešil.
Odvážím se domnívat, že přístroj byl mechanicky poškozen při převozu k servisní opravě, a tudíž jsem byl následně společností NB servis nařčen z toho, že jsem přístroj předal rozbitý, a že nemám nárok na uvedení do původního stavu. Z logiky věci to i vyplývá.
Sečteno podtrženo, bez vlastního zavinění jsem byl půl roku bez tabletu a kromě pana Gajdoše, který se jediný snažil můj problém řešit, se mi nikdo neomluvil, spíše naopak. Přístroj, který jsem mohl před Vaší servisní opravou používat alespoň částečně, je mi už k ničemu.
Již jsem skutečně unaven z neustálého vysvětlování, dokládání faktů a psaní stížností. Byl jsem Vaším věrným zákazníkem, a jak vyplývá z účtu pojícího se k emailu petr.sim@gmail.com, již jsem u Vás utratil na výpočetní techniku nemalou částku. To je však již minulostí, ač je mi z Vašeho přístupu jasné, že si drobných odběratelů nijak zvlášť nevážíte. Snad víte, co děláte.
Co se týče mého obracení se přímo na společnost NB servis, prosím prostudujte si první reakci D-Testu (není tak rozsáhlá) v tom smyslu, že odpovědnost za svěřené hodnoty nese Vaše společnost, neboť ta převzala zboží k servisní opravě. Tudíž jsem se vždy obracel na Vás.
Po uzavření stížnosti zde tomto webu budu vše sdílet prostřednictvím sociálních sítí, abych upozornil spoluobčany na Vaše nekvalitní služby.
Přeji mnoho obchodních úspěchů a jsem s pozdravem
Za způsobenou škodu odpovídá ten, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak.
Z textu stížnosti vyplývá, že se jedná o mimozáruční opravu, bude tedy směrodatné, s kým spotřebitel smlouvu o opravě uzavřel. Jestliže zboží ke splnění tohoto závazku převzal prodávající, nelze spotřebiteli namítat odpovědnost jiné osoby.
Pokud však došlo k poškození věci autorizovaným servisem, může vůči němu prodávající následně uplatnit svůj regresní nárok.
Dobrý den pane Šimku,
jelikož se jednalo o mimozáruční opravu, obraťte se prosím přímo na servis. CZC.cz zařízení jen přeposílalo.
Děkuji za pochopení.
Lukáš Boček
Hodnocení:
Komentář: Společnost mě přes opakované stanovisko D-Testu i jiných subjektů (např. SOS apod.) neustále odkazuje na servis a odmítá se k věci jakkoliv postavit. Tablet mi byl sice vrácen (po dvou opětovných reklamacích opravy), ale s trvalým poškozením, za které se ani nikdo neomluvil. Přístup CZC byl naprosto otřesný, k jednání jejich smluvního servisu se ani nevyjdařuji. Věc nadále odmítám touto cestou řešit, neboť další instancí už je jen soudní řízení a CZC zjevně počítá s tím, že žádná žaloba z mé strany podána nebude, protože se mi nevyplatí soudní výlohy. Přeji CZC mnoho spokojených zákazníků. Já jím nejsem.