Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Dne 19.4.2023 jste obdrželi vrácené zboží.Do dnešního dne 10.5.2023 jsem ještě neobdržela vrácené peníze na účet.Doufám že brzy moji věc vyřídíte kladně s pozdravem Matějčková Miroslava
Malé boty černé
Poslat peníze na účet co v nejkratší době
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou).
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
požádáme o zaslání reklamačního kódu a čísla objednávky. Děkujeme.
Tým Kupterychle
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,do dnešního dne mi ještě nebyly vráceny peníze
Děkujeme za informaci.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, z jakého důvodu peníze vráceny nebyly, případně i zda a kdy tak bude učiněno.
Spotřebitelka doplnila následující:
Od dubna čekám na vrácení peněz již nereagují na email podle více lidí co nedostaly zpět peníze to vypadá na hromadnou žalobu
K tomu pouze dodáváme, že naše předchozí vyjádření zůstává v platnosti. Pokud tedy prodejce nereaguje na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Ten je možné zaslat na adresu sídla společnosti Pju d.o.o., Trg svobode 1A, 8340 Črnomelj, Slovenia nebo na adresu P.O.BOX 11, Heršpická 875/6a, 60010 Brno.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se mohla vyjádřit, zda a kdy budou peníze vráceny.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k nenavrácení peněžních prostředků spotřebitelce společností) stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.