Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#6690Neuznání požadavku odstoupení od kupní smlouvy pro její podstatné porušení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 23 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2015, před 10 lety

Zdeněk Řehák

Znění stížnosti

Dne 27.4.2015 jsem zaslal emailem tuto reklamaci i s fotografiemi a fakturou:
"Dobrý den,
dne 23. 11. 2014 jsme u Vás zakoupili novou sedací soupravu Belfast roh L+2 - viz (Faktura-Daňový doklad) v příloze.
Vzhledem k tomu, že již po třech měsících občasného používání se propadla jedna opěrná část sedací soupravy – (viz fota v příloze) a na několika místech v sedacích částech jsou znatelné známky „vysezení“, ne viditelné, ale při sedu citelné, rozhodl jsem se o
Odstoupení od kupní smlouvy pro její podstatné porušení dle § 2161:
Odstoupení od kupní smlouvy pro nesplnění jakosti při převzetí - nesoulad skutečných a propagovaných vlastností ( věc se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá ), a žádám o vrácení finanční částky.
Nedovedu si představit, jak by tato sedací souprava vypadala po dvou letech každodenního používání několikačlenné rodiny.
Dejte mi prosím vědět, jestli pošlete někoho na posouzení stavu sedací soupravy a jak to bude se znovu zabalením pro převoz, vystěhováním z bytu a dopravou k Vám na prodejnu.
Zajišťujete si to sami svým servisem, nebo si to musím zajistit já
a dle § 1924 si mám uplatnit náhradu nákladů spojených s reklamací?"

Dne 5.5.2015 se mi ozval telefonem pracovník s polskou předvolbou,
že mám být doma v pondělí 11.5.2015 od 9:00 až 11:00hod, že přijede s čalouníkem do mého bytu a sedačku u mě opraví.
Načeš jsem namítl, že ráno pracuji a že jsem nepožadoval opravu ale odstoupení od smlouvy, jelikož nemám důvěru v sedačku, která po 3 až 5měsících vykazuje tyto závady.Není to upadlá nožka nepo odchlíplá látka, ale konstrukčně špatná výplň. Pokud je použit špatný materiál co se opravou vyřeší-za několik měsíců opět přijedou dokud neskončí záruka?Řekl jsem mu, že se mu druhý den ozvu.Dnes jsem telefonoval s A.P. (odborný pracovník CRO) a ta mi řekla, že takové opravy dělají běžně a na můj požadavek odstoupení od smlouvy reagolala zamítavě, že mi to opraví.


Produkt

sedací souprava Belfast roh L+2 - Belfast II sedací souprava rohová, roh rozkládací, úložný prostor, sawana 14 černý/nit bílá


Požadované řešení

Po vzniku těchto závad v tak krátkém čase po zakoupení a při ne příliž častém používání,nemám již důvěru v tento výrobek a požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2015 15:40, před 10 lety

Jestliže se vada na věci projeví v prvních 6 ti měsících od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Pokud reklamaci zamítá, měl by své rozhodnutí řádně odůvodnit, nejlépe podložit znaleckým posudkem.

Pokud se jedná o vadu odstranitelnou, má kupující primárně nárok na bezplatnou opravu věci. Dodání nové věci je možné požadovat jen pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz je kupující oprávněn jen za předpokladu, že vadu nelze odstranit a dodaní nové věci není možné, popřípadě pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. Spotřebitel si místo uvedených nároků může vždy zvolit přiměřenou slevu z kupní ceny.

Při oprávněné reklamaci má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Kupující má pak například právo na náhradu nákladů spojených s dopravením věci k prodejci za účelem vyřízení reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 18:46, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.