Společnost


Pine Oak Ltd

Počet nahlášených stížností:113
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#66908Nedodaný tovar

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2023, před rokem

Jana Hochmannová

Znění stížnosti

Dňa 17.11.2022 som si u firmy UrbanTrend objednala leginy v sume 17 EUR, č. obj. ***. UrbanTrend mi zaďakoval za uhradnie faktúry č. ***. 25.11.2022 mi napísali, že je objednávka na ceste.18.1.2023 som požiadala o storno, odpovedali, že to nie je možné lebo je tovar na ceste. 5.2.2023 som požiadala o dodanie tovaru alebo vrátenia peňazi. Odvtedy sa neozvali.


Produkt

Dámske zateplené legíny na zimu × 1 K018 New Wine Red / L


Požadované řešení

Vrátiť peniaze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2023 09:44, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti UrbanTrend s.r.o., Kaprova 42/14, 110 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2023 16:09, před rokem

Dobrý deň,
objednávku aj komunikáciu sme riadne prekontrolovali. Dňa 18.1. zákazník požiadal o stornovanie a vrátenie platby. Tovar bol v tomto čase na ceste, takže z toho dôvodu nebolo stornovanie objednávky už možné a bolo treba počkať na jeho doručenie, aby zákazník odstúpil od zmluvy. Komunikácia ďalej nepokračovala. Pokiaľ tovar nedorazil ani do tejto doby, zzákazník už má právo na plnú refundáciu z dôvodu straty zásielky. Prosíme zákazníka aby sa ozval na emaile podpora@urbantrend.sk, kde nám zašle detaily k refundácii objednávky.
Ďakujeme za pochopenie.
Tím UrbanTrend.sk

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.6.2023 11:41, před rokem


Jana Hochmannová

UrbanTrend na Vaše šetrenie odpovedal nasledovne:
Kontaktovala som nášho dodávateľa a ak zásielka nie je uložená na Slovenskej pošte, tak muselo dôjsť k strate zásielky. Veľmi sa ospravedlňujeme za vzniknuté komplikácie.
Požiadavku na preplatenie sumy predávam nášmu účtovnému oddeleniu, ktoré Vám pošle peniaze späť do 30 dní.
Ďakujem za pochopenie a ešte raz sa ospravedlňujem za vzniknuté komplikácie.

Dnes som dostala na účet 17 €.

Týmto sa Vám chcem poďakovať. Je zrejmé, že Vaša inštitúcia má veľkú váhu. Som rada, že som pri surfovaní za rovnako postihnutými klientkami narazila na Váš link. Dúfam že som sa poučila a už nebudem taká hlápa, aby som si ojednávala tovar zo zlodejských internetových obchodov.
S pozdravom a vďakou
Jana Hochmannová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2023 11:55, před rokem

Dobrý deň,
objednávku sme prekontrolovali a potvrdzujeme, že celá suma bola už refundovaná zákazníčke na jej účet.
Doba doručenia v našom obchode je o niečo dlhšia, avšak vždy garantujeme dodanie tovaru, v opačnom prípade tovar vždy refundujeme.
Ďakujem za pochopenie.
S pozdravom,
UrbanTrend.sk

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2023 14:19, před rokem

Spotřebitelka nám potvrdila, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.