Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.4.2015 jsem reklamovala obuv,která po necelých 5 měsících(koupeno 15.11.2014) měla prodřenou patovou část na pravé botě.Jelikož se vada vyskytla pouze na pravé botě zevnitř a levá zůstala nepoškozena,domnívám se,že nejde o poškození mojí vinou,ale o vadu materiálu či výrobní vadu a tudíž nenesu zodpovědnost za poškození já.Paní majitelka,která reklamaci přijímala,oznámila,že u takto levné obuvi nemám počítat s kladným vyřízením.V zákonné lhůtě 30 dnů jsem nebyla informována o průběhu reklamace.33 den od reklamace jsem se šla informovat na prodejnu kde jsem obuv koupila i reklamovala a paní majitelka zdělila,že reklamace byla zamítnuta, a že není jakkoliv vázána povinností mě informovat o vyřízení reklamace.Odmítá přijmout jakékoliv jiné řešení než vrácení neopravené obuvi.Já jsem jí dnes(34 den) zaslala poštou Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace,které jsem se jí snažila předat osobně na prodejně,ale byla jsem dost nepříjemným způsobem odmítnuta a odkázána na soud za účasti svědka.
Obuv Nord Blanc Road NBL C64
Od začátku jsem měla v úmyslu výměnu zboží či na vrácení peněz s tím,že bych si v této prodejně koupila obuv novou.V tuto chvíli bych se raději přikláněla k navrácení peněz a obuv si koupila jinde z obavy z možných budoucích reakcí prodejce.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Fakticky vyřízená, avšak ve lhůtě 30 dnů neoznámená reklamace se považuje za nevyřízenou, čímž je spotřebiteli dána možnost odstoupit od kupní smlouvy, popřípadě žádat výměnu či slevu.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme spotřebiteli zaslat doporučeně s dodejkou na adresu sídla podnikatele, či na adresu místa podnikání. Spotřebitel rovněž poskytne podnikateli přiměřenou lhůtu na vrácení peněz. Pokud tak podnikatel v poskytnuté lhůtě neučiní, ocitá se v prodlení a načítají se mu úroky. Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu, která je poslední možností pro dodatečné splacení dluhu. V případě nezaslání předžalobní výzvy, by spotřebitel neměl právo na náhradu soudních výdajů.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.