Společnost


Alena Jirásková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6691Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.05.2015, před 10 lety

Věra Zaoralová

Znění stížnosti

Dne 2.4.2015 jsem reklamovala obuv,která po necelých 5 měsících(koupeno 15.11.2014) měla prodřenou patovou část na pravé botě.Jelikož se vada vyskytla pouze na pravé botě zevnitř a levá zůstala nepoškozena,domnívám se,že nejde o poškození mojí vinou,ale o vadu materiálu či výrobní vadu a tudíž nenesu zodpovědnost za poškození já.Paní majitelka,která reklamaci přijímala,oznámila,že u takto levné obuvi nemám počítat s kladným vyřízením.V zákonné lhůtě 30 dnů jsem nebyla informována o průběhu reklamace.33 den od reklamace jsem se šla informovat na prodejnu kde jsem obuv koupila i reklamovala a paní majitelka zdělila,že reklamace byla zamítnuta, a že není jakkoliv vázána povinností mě informovat o vyřízení reklamace.Odmítá přijmout jakékoliv jiné řešení než vrácení neopravené obuvi.Já jsem jí dnes(34 den) zaslala poštou Odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace,které jsem se jí snažila předat osobně na prodejně,ale byla jsem dost nepříjemným způsobem odmítnuta a odkázána na soud za účasti svědka.


Produkt

Obuv Nord Blanc Road NBL C64


Požadované řešení

Od začátku jsem měla v úmyslu výměnu zboží či na vrácení peněz s tím,že bych si v této prodejně koupila obuv novou.V tuto chvíli bych se raději přikláněla k navrácení peněz a obuv si koupila jinde z obavy z možných budoucích reakcí prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2015 10:54, před 10 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Fakticky vyřízená, avšak ve lhůtě 30 dnů neoznámená reklamace se považuje za nevyřízenou, čímž je spotřebiteli dána možnost odstoupit od kupní smlouvy, popřípadě žádat výměnu či slevu.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme spotřebiteli zaslat doporučeně s dodejkou na adresu sídla podnikatele, či na adresu místa podnikání. Spotřebitel rovněž poskytne podnikateli přiměřenou lhůtu na vrácení peněz. Pokud tak podnikatel v poskytnuté lhůtě neučiní, ocitá se v prodlení a načítají se mu úroky. Před případným soudním sporem je vhodné zaslat podnikateli předžalobní výzvu, která je poslední možností pro dodatečné splacení dluhu. V případě nezaslání předžalobní výzvy, by spotřebitel neměl právo na náhradu soudních výdajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2015 14:24, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.