Společnost


MND a.s.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66913Nepřipojení odběrného místa z důvodu zaslání požadavků na špatný email

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.05.2023, před rokem

Štěpán Szokala

Znění stížnosti

Dobrý den,

u MND jsem žádal o zřizení odběru u odběrného místa. Kdy jsem posepsal smlouvu dodal vše požadované a s překvapením zjistil, že mi po cca 14 dnech odpojili na tomto odběrném místě elektroměr. Byt je pronajatý a tedy byl velký problém situaci řešit, nájemníkovi jsem musel poskytnou náhradu na náhradní ubytování a celkově s tím bylo mnoho nákladů a starostí. Při řešení sitauce jsem zjisitl, že mi MND zaslalo požadavek na doplnění nějakého dokumnetu (s mými osobními údaji) na jiný emial než můj. Tento emial jsem měl evidovaný u jiného odběrného místa cca před 6 lety, nicméně na této nové smlouvy, jsem jasně uvedl můj aktuální email.
MND se k této sitaci staví vyhýbavě a stále mě přesvědčuje, že zaslat mé osobní údaje na cizí email není jejich problém a stále mění důvody, proč tomu tak je. Zasílám celou komunikaci, kde přiznávají, že zaslali email na jinou adresu, ale jakmile jsem začal požadovat náhradu škody okamžitě otočili.
Rád bych chtěl minimálně nějakým způsobem varovat spotřebitele jak MND postupuje, při řešení vlasních chyb. Chápu, že ze zákona asi na žádnou náhradu nárok nemám, ale čekal jsem, že v zájmu slušnosti, by se k tomu mohli postavit čelem.
Nevím jestli má smysl například situaci posílat na Energetický regulační úřad, nebo českou obchodní inspekci. Případně jestli je jediná má možnost sdílet tento příběh věřejně a varovat tak co nejvíce lidí.
Děkuji za odpověď


Požadované řešení

Náhrada vzniklé škody, nebo alespoň částečná kompenzace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2023 11:41, před rokem

Jestliže spotřebiteli vznikla škoda v důsledku oslovení společností na jiný e-mail než uvedený ve smlouvě, mohl by dle našeho názoru požadovat po společnosti úhradu nákladů, které mu tímto nedorozuměním vznikly.

Uzavření smlouvy je pro strany závazné, tedy při řešení problému je nutné se obracet na adresy či kontakty uvedené přímo ve smlouvě. Pokud by se však jednalo o problém ohledně starší smlouvy, která novější smlouvou nebyla nahrazena a kontakty tak nebyly poupraveny, mohla by společnost kontaktovat spotřebitele na e-mail uvedený ve starší smlouvě.

Před hrozícím odpojením by měl být spotřebitel řádně a včas informován, přičemž se domníváme, že pouhé zaslání e-mailu není v tomto případě dostatečné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 16:21, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.