Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 17.5.2022 jsem na doporučení pana Halíka v jeho prodejně zakoupila sportovní koženou obuv Grisport. Doporučení jsem si vyžádala s nadějí, že dostanu radu odborníka a obuv bude odpovídat mým požadavkům na denní procházky s pejskem. V letním období jsem nakonec nenosila, stejně jako při zimních mrazech, takže je obuv nošená cca 8 měsíců. Po této době začala svrchní kůže praskat, popraskala i v místech, kde přiléhá k podrážce a to i přesto, že jsem po každém znečištění obuv otřela vlhkým hadříkem a ošetřila doporučeným voskem. Vykazuje také snížení vzorku podrážky za prsty, přesto, že nejsem nijak těžká váha, vážím 52 kg. 20.3.2023 jsem proto navštívila prodejnu a chtěla uplatnit reklamaci. Pan Halík mi oznámil, že reklamaci neuznává, obuv jsem údajně neošetřovala, po mé námitce, viz výše uvedené, mi řekl, že jsem asi použila vosk na nevysušenou obuv, následně mi řekl, že jsem používala nevhodný přípravek. Nakonec se uvolil reklamaci sepsat, ovšem s tím, že ji nedoporučuje. 25.3.2023 je datováno oznámení o zamítnutí reklamace z důvodu intenzivního používání a dokonce snad i mechanického poškození, což odmítám. Předpokládala bych, že kožená sportovní obuv denní používání 2-3 hod vydrží...
Kožená sportovní obuv Grisport 11205-D15, vel.40
Výmněna obuvi nebo vrácení peněz
|
Tweet |
O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je správním přestupkem, za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč.
Pokud prodávající reklamaci následně zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.