Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
dobry den,koupili jsme 6.2.2023 Citroen C4 Picasso,protoze na odeslo stare auto,chteli jsme jine ale pan v olomouci nas ujistoval ze drazsi bude spolehlivejsi,tvrdili ze je to automat a ne ze je to s robotickou prevodovkou,hned druhy den jsem nemohl nastartovat,po telefonu mi tvrdili ze musi byt auto pijizne aby ho slo vymenit,po vymene pojistky a diagnostiky,jsme jezdili dal,po mesici jsme museli vymenit gumu na dorazu tlumice, a brzdove tlacitko,asi 13 dubna nam bolo zjisteno ze mame na vymenu turbo,oprava ABS a pretesneni vstriku,oprava za 23000kc,3 kvetna jsme poslali reklamaci,a ze nas budou kontaktovat,10 kvetna nam poslali odpoved,ze reklamaci zamitaji z duvodu ze jsme byly seznameni pri koupi vozu,opotrebeni vozu i soucastek,a je potreba oprava,to ve smlouve nemame,a slovne nas pan neupozornil,ba naopak nam tvrdil jak je spolehlive,auto nam stoji pred domem,a my jsme si museli vypujcit jine
Citroen C4 Picasso,2010,SPZ 4Z37567
zaplaceni opravy,odstoupeni od smlouvy,vraceni penez
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Jurdo,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za součinnost a žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření. Neučiní-li tak, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.