Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8.5.2023 jsem zadal okamžitou platbu prostřednictvím ComGate Payments, a. s. pro Pražskou plynárenskou na částku 15 228,14 Kč. Společnost Pražská plynárenská tuto platbu dosud neobdržela. Žádám o vrácení celé částky na účet z kterého byla placena.
Protiúčet ***, kod platby ***, VS ***, ČÁSTKA 15 228,14 Kč
Vrácení částky 15 228,14 Kč zpět na účet *** z kterého platba 8.5.2023 odešla pod VS ***.
Podejte mě zprávu na E-mail ***
|
Tweet |
V případě, že nebyl ComGate Payments, a.s konečným subjektem platby, ale pouze zprostředkovatelem, musel by prokázat, že na peněžité plnění má nárok, v opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Spotřebiteli předně doporučujeme kontaktovat společnost ComGate Payments se vzniklým problémem. Kontakt na společnost nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.comgate.sk/kontakty.
Společnost je možné mimo jiné kontaktovat doporučeným dopisem na adresu sídla - Gočárova třída 1754/48b, 50002 Hradec Králové.
Zároveň je možné kontaktovat banku, která by následně mohla mít možnost zkontaktovat majitele druhého účtu.
V případě, že společnost nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po kontaktování společnosti, je možné vyzvat podnikatele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Tučku,
spojte se, prosím, s naší podporou, platbu s Vámi dohledají a celou záležitost vyřeší.
S přáním hezkého dne
Jana, Comgate
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření: "Společnost Pražská plynárenská a.s. mě asi po týdnu potvrdila příjem platby. Během té doby jsem o platbě a poukázaných penězích neměl žádné informace a částka byla stále vedena jako neuhrazená."
Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme s dosažením dohody.