Společnost


Light In The Box Limited

Počet nahlášených stížností:52
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66930Vracení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.05.2023, před rokem

Zdenka Dlouhá

Znění stížnosti

Bohužel jsem koupila nevhodný dárek pro vnučku a nyní jsem zjistila, že nemate k dispozici žadné formulaře k vratce objednávky , ani telefonní kontakt. Jsem skoro 80letá babička, ale s takovou službou jsem se ještě nesetkala. Jediná informace, ze pokud zboží nebudu měnit a nechám si ho , tak mi bude vracen 8 KČ....vidite správně, tak nehorázné okrádaní jsem ještě nepoznala. Posílám všechny potřebné informace, aby jste mohli tuhle situaci napravit.
Objednávka ze dne 18.04.2023 čísla : *** byla hrazená převodem z mého účtu v ten samý den.
Platbu jste měli na účtě fa. lightinthebox. com ve výši 832,-Kč , ID transakce - ***

Žádám Vás o urychlené poslání vyrozumění o mé stížnosti na můj email: ***, tel: ***
s přílohou reklamačního formuláře, abych obratem mohla nevyhovující zboží zaslát zpět.
Děkuji za brzkou odpověď a kladné vyřízení Dlouhá


Produkt

šaty sváteční


Požadované řešení

pošlu Vám je na Vámi dodanou adresu a vracení finanční hotovosti n a můj účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.5.2023 13:11, před rokem

Domníváme se, že společnost PPL CZ s.r.o. je v tomto případě pouze dopravcem, nikoliv prodávajícím.

Reklamace či odstoupení od smlouvy se zásadně uplatňují vůči prodávajícímu. Vzhledem k uvedenému e-shopu lightinthebox.com v popisu stížnosti, se domníváme, že spotřebitel objednal zboží na této stránce, proto jsme za subjekt označili společnost Light In The Box Limited, která je dle obchodních podmínek e-shopu (https://www.lightinthebox.com/nh/Term-Of-Use.html) prodávajícím.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Mimo to platí, že pokud bylo dodáno jiné zboží, jedná se o vadu. Podle § 2169 platí, že má-li věc vady (neodpovídá popisu), může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dle obchodních podmínek na e-shopu je možné společnost Light In The Box Limited kontaktovat na adrese: 11 Floor, No.1188 MinSheng Road, Pudong New District, Shanghai KAISA Financial Center, 200135, Shanghai, Čínská lidová republika.

Spotřebitel může zkusit e-shop kontaktovat i na e-mail: litbcs@lightinthebox.com.

Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si zjistili podstatné informace (kam je možné zboží vrátit, dokdy budou peníze vráceny na účet atd.) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 16:18, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.