Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den, potřebuji radu. Před pár dny jsem se (v pominutí smyslů) zaregistroval na seznamce nezavaznypich.cz Jelikož mi platba nešla uhradit a bez ní mi to ani žádný VIP účet nezpřístupnilo, a já jsem tak jsem logicky nic nepoužil, nechal jsem to být. Teď po mě ovšem požadují uhrazení a navyšují dluh. Nicméně ještě neuběhlo ani 14 dní. Rozumím správně, že pokud jim teď odfaxuji žádost o zrušení předplatného, nebudu muset nic uhradit a mé předplatné bude zrušeno?
Každopádně zrušení předplatného. Za blbost se platí, takže jsem ochoten v nejhorším těch 500 korun zaplatit, pokud mi poskytnou číslo účtu, kam to mám udělat. Nechci ovšem žádné další platby ani problémy
|
Tweet |
Dle § 13 obchodních podmínek společnosti (https://www.nezavaznypich.cz/terms) je možné od smlouvy odstoupit do 14 dní ode dne uzavření smlouvy.
Aby mohl být požadavek spotřebitele zpracován společností, je potřeba ji o odstoupení informovat jednoznačným prohlášením. Odstoupení od smlouvy bude zasláno společnosti na:
- adresu: Paidwings AG, Alte Steinhauserstrasse 1, 6330 Cham, Switzerland (doporučeně a s dodejkou)
anebo
- e-mail: support@datingcustomercare.com.
V odstoupení je vhodné uvést:
- kdy došlo k registraci (popř. e-mail použitý k registraci či uživatelské jméno) a kdy byl zpřístupněn VIP účet;
- jméno a adresa spotřebitele;
- datum.
Po odstoupení od smlouvy je společnost povinna vrátit do 14 dní všechny peněžní prostředky, které na základě smlouvy od spotřebitele přijala. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné závazek vypovědět, a to stejným způsobem a na stejnou adresu/e-mail uvedený výše.
Upozorňujeme, že pouhým smazáním profilu, nemusí dojít k výpovědi či odstoupení od smlouvy.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.