Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
ihned den po rezervaci zájezdu jsme požádali o storno zájezdu (78 dní před zahájením), nebo případnou výměnu zájezdu, neboť rezervaci za nás udělali kamarádi a nezeptali se nás, zda nám zájezd vyhovuje.
Bylo nám sděleno, že storno bude za 990 Kč za osobu plus pojištění, tj. za 2 dospělé a 2 děti (9 let, 6 měsíců) celkem 6500 Kč. Přijde mi to nelidské, požadovat takovou sumu den po rezervaci a v patřičné době na změnu.
Při změně zájezdu nám opět bude za každou osobu účtován poplatek 500 Kč na osobu, nehledě na miminko, tj. 2000 Kč a s podmínkou, že koupíme zájezd ve stejné, případně vyšší hodnotě. Voucher údajně také nelze zařídit.
Zajímalo by nás, zda je nějaké jiné řešení, protože si opravdu nemůžeme takové náklady dovolit a přijde nám to opravdu vůči dlouholetému zákazníkovi ošklivé.
Děkuji
Mallorca 3*
Nabídka jiného řešení bez sankcí, když to bylo za tak krátkou dobu, případně voucher nebo propadnutí pouze pojištění.
|
Tweet |
Od smlouvy o zájezdu může spotřebitel odstoupit vždy. Podle § 2533 odst. 2 platí, že pokud bylo ujednáno odstupné, musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Pokud odstupné ujednáno nebylo, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
V podmínkách společnosti je uvedeno, že spotřebitel má možnost prokázat, že přiměřená částka náhrady, která společnosti náleží, je podstatně nižší než požadovaná výše odškodnění.
Podle § 2535 má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu bez zaplacení odstupného v případě, že v místě určení cesty nebo pobytu nebo jeho bezprostředním okolí nastaly nevyhnutelné a mimořádné okolnosti, které mají významný dopad na poskytování zájezdu nebo na přepravu osob do místa určení cesty nebo pobytu. Toto ustanovení se však v tomto případě podle dostupných informací nepoužije.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.