Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Po předání traktoru do opravy odhadl technik opravu na 2 tis.
Následně řekl že ještě pošlou po kontrole stroje rozpočet 12 dní se nic nedělo. Zavolal jsem tedy do servisu jak to vypadá , rozpočet byl zaslán na e-mail a poštou po přečtení jsem se zhrozil cena stoupla již na 7003 Kč sleva 448 Kč tak že 6555 Kč.
Ve výpisu oprav byla pneumatika která prý bouchla na dílně cena 2208 Kč to jsem zamítl ať to teda neopravují že mám doma náhradní a udělám si to sám .I když je to divné . Od té doby mě na servisu když tam zavolám slibují že oprava bude do konce týdne a nic , to už ten konec týdne byl 3 x . V současné době již telefon nikdo nevezme a traktor nikde. Momentálně nevím co mám dělat ,chtěl bych se normálně dohodnout ,ale budu muset vše předat právní ochraně DAS.
č. zakázky SRZ 15/006/7/00603
Především dohoda a rozumné řešení, úprava snížení ceny a traktor ve funkčním stavu.
|
Tweet |
Byla-li uzavřena smlouva o opravě věci (smlouva o dílo) a doba splnění závazku (opravy) nebyla nikterak ujednána, zákon ukládá zhotoviteli, aby dílo provedl v době přiměřené jeho povaze. Současně se má za to, že je čas plnění ujednán ve prospěch zhotovitele. To znamená, že se může rozhodnout splnit závazek před uplynutím přiměřené doby, avšak objednatel díla od něho nemůže předčasné plnění vyžadovat. Chybí-li tedy ve smlouvě termín dokončení opravy a současně i uplynula doba podle objednatele přiměřená k jejímu provedení, je nutné povinnou stranu o plnění požádat. Lze použít vzorový dopis na www.dtest.cz (výzva k plnění ze smlouvy o opravě).
Výzva k plnění nemá zákonem předepsanou formu, ale je žádoucí z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat výzvu k plnění doporučeně, nejlépe s dodejkou. Splnění závazku může objednatel opravy požadovat nejdříve po uplynutí přiměřené doby, která je k provedení opravy zapotřebí. Přihlíží se k rozsahu a náročnosti prací, jakož i k nutnosti obstarat náhradní díly. Ve výzvě je nutné uvést přesný termín pro splnění či určit lhůtu, dokdy nejpozději tak má zhotovitel učinit. Takto určená lhůta je pro povinnou stranu závazná. Nebude-li výzva k plnění úspěšná, dostává se povinná strana do prodlení.
Pokud v důsledku prodlení dlužníka (v tomto případě zhotovitele díla) dojde k podstatnému porušení smluvní povinnosti, tak má objednatel opravy právo odstoupit od smlouvy bez dalšího. Jestliže prodlení zakládá pouze nepodstatné porušení smluvní povinnosti, je možné od takové smlouvy odstoupit až poté, co poskytne objednatel dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění.
Lze použít vzorový dopis na www.dtest.cz (stanovení dodatečné lhůty po nesplnění termínu).
Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž již při uzavření smlouvy osoba, která je v prodlení, věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Není-li si objednatel zcela jistý významem konkrétního porušení smlouvy, poskytnutím dodatečné lhůty předejde případným budoucím sporům ohledně oprávněnosti odstoupení od smlouvy.
Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní úkon, který nepodléhá souhlasu druhé strany. Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Osoba, která je v prodlení (zhotovitel díla), dále odpovídá za škodu tímto jednáním způsobenou.
Co se týče stanovení ceny opravy, zákon stanoví následující pravidla. Zjistí-li zhotovitel po uzavření smlouvy, že cenu určenou odhadem bude třeba podstatně překročit, oznámí to objednateli bez zbytečného odkladu s odůvodněným určením nové ceny. Neučiní-li to bez zbytečného odkladu poté, co potřebu zvýšení ceny zjistil, anebo zjistit měl a mohl, nemá právo na zaplacení rozdílu v ceně. Objednatel může od smlouvy odstoupit. Poměrnou část původně určené ceny zhotoviteli zaplatí, má-li z částečného plnění zhotovitele prospěch. Neodstoupí-li objednatel od smlouvy bez zbytečného odkladu po doručení oznámení o vyšší ceně, platí, že se zvýšením ceny souhlasí. Spotřebitel může z důvodu zvýšení ceny odstoupit od smlouvy a požadovat vydání sekačky v původním stavu.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.