Společnost


Petr Miček

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#66959Neuznává reklamaci svého výrobku a vůbec nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 29 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2023, před rokem

Petr Cahlík

Znění stížnosti

Dne 17.9.2022 jsem v provozovně v Bohdalovicích čp.707 (adresa podle mapy.cz)jsem si
vyzvedl dřevěné vchodové dveře a uhradil jsem zbývající doplatek 33 300Kč na kterou jsem neobdržel
doklad o zaplacení a ani fakturu za uhrazenou celkovou cenu 68 300Kč za zhotovený výrobek-
Navíc zhotovený výrobek (dřevěné vchodové dveře) neodpovídá požadavkům v poptávkovém emailu,
ve kterém jsem uvedl fotografii a moje základní požadavky. Požadovaná síla dveří byla 92 mm (vy jste
dodali zárubeň 80 mm a rám křídla 63 mm), dále byly požadované obložky dveří (nebyli dodány) a
zbývající náležitosti, že doladíme spolu. Navíc Vaše standardní nabídka na internetu je, že dodáváte
dřevěné vchodové dveře osazené bezpečnostním kováním, seřiditelnými závěsy Simmonswerk BAKA
D a s bezpečnostním zámkem MACO což u dodaného výrobku součástí není a spodní těsnění dveří
také neodpovídá vaší nabídce, kterou disponujete na internetu.
Tímto Vás žádám o vyřešení výše uvedených nesrovnalostí a vystavení písemného potvrzení o
uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým
nárokem na opravu, a následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o
provedení opravy a době jejího trvání.


Produkt

Jedná se o výrobu dřevěných vchodových dveří s obložkami, síly 92 mm


Požadované řešení

Jelikož pan Miček nemá snahu problém řešit a v současné době mám již vyrobené dveře od jiného truhláře, který dodržel požadované parametry, trvám na vrácení peněz a já vrátím výrobek, který nebyl namontován a je uskladněn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2023 10:28, před rokem

Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pouze pokud o to spotřebitel požádá. Dle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího. Pokud tak neučiní, hrozí prodávajícímu pokuta až do výše 1 000 000,- Kč za správní delikt.

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

Dílo má vadu, neodpovídá-li smlouvě. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Dle § 2161 prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.

Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.

Zhotovitel je povinen vyřídit reklamaci nejpozději do 30 kalendářních dní od jejího uplatnění, pokud se se spotřebitelem nedohodl na delší době. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když o tom zhotovitel vyrozumí spotřebitele. Zhotovitel je povinen vydat objednateli potvrzení o uplatnění reklamace, způsobu vyřízení, včetně odůvodnění případného zamítavého stanoviska, jinak mu hrozí postih ze strany dozorového orgánu, jímž je Česká obchodní inspekce.

Pokud zhotovitel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Zhotovitel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli cenu díla.

V tomto případě převzal pravděpodobně spotřebitel dílo bez výhrad, což obecně znamená, že mu soud nemusí přiznat právo ze zjevné vady díla, namítne-li zhotovitel, že právo nebylo uplatněno včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2023 16:43, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.