Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#66969Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

16 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2023, před rokem

Eliska Ali

Znění stížnosti

Dne 12.4.2023 jsme zakoupili v Otrokovicích u Zlína v AAA Auto Opel Insigniu z roku 2018 s nájezdem 76 000km za 400 000 Kč. Auto bylo přivezeno z Německa údajně po prvním majiteli technická kontrola v ČR v březnu 2023 říká že auto je bez závad v perfektním stavu. Plus nám poskytli jejich garanci na tachometr. Auto PO TÝDNU jízdy a cca najetých 500 km ukázalo chybu motoru, okamžitě jsme kontaktovali servis, který auto zkontroloval a dle technické kontroly má úplně zničený filtr pevných částic(oprava vyčíslena na 100 000kč), pal. čerpadlo(oprava 50 000kč) je pod prahem účinnosti a audio systém v autě je taky nefunkční!!! Samozřejmě v předávacím protokolu je výborný stav všeho! Po zjištění těchto SKRYTÝCH ZÁVAD jsme jim auto přivezli zpátky na pobočku 24.4.2023 a také jsme ho tam nechali(mechanik řekl, že může zcela přestat jet). O zásadách jsme informováni NEBYLI. Reklamace je do 25.5.2023 stále otevřená ale POZOR po telefonu mi sdělili že je ZAMÍTNUTÁ a mužů si vybrat jiný vůz. Má mi přijít i doporučený dopis, kde mi to bude oznámeno, stále nic nepřišlo. Což samozřejmě odmítám po této zkušenosti a při sepisování reklamaci jsme uvedli odstoupení od smlouvy a vracení peněz(dle zákona mají auto opravit to také odmítají )!! POZOR auto dali okamžitě do prodeje na internetových stránkách jako výborný stav opět a to jsem stále majitelem v technickém průkazu. Dále ho i nabízejí i na pobočce!


Produkt

Opel Insignia ***


Požadované řešení

Oprava do perfektního stavu( dle předávacího protokolu), odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2023 11:36, před rokem

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

V tomto případě došlo k zamítnutí reklamace, ale fakticky (možností vybrat si jiný vůz) byla reklamace uznána. Spotřebitel tak může požadovat opravu věci nebo dodání nové věci bez vad. Tato nová věc přitom musí být stejná jako původní (značka, typ, barva, provedení, příslušenství atd.), případně může být kvalitativně lepší než původní věc. Pokud by však cena takové věci byla vyšší, nemohl by prodávající požadovat doplacení ceny.

Pokud prodávající vadu odmítne odstranit a nebude možné dodání nové věci, která bude stejná jako předchozí, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany tak mají povinnost vrátit si již poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy vzniká právo na vrácení peněžité částky.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2023 11:29, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že se se společností dohodla na odstoupení od smlouvy. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.