Společnost


Obchody 24 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6697Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 22 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.05.2015, před 10 lety

Miloslav Kusý

Znění stížnosti

Dobrý den
V loňském roce jsme si s kolegou zakoupili solinátory Intex. Kolegovi se porouchal skoro okamžitě, dostal od svého prodejce vrácené peníze.
Ten můj vydržel asi 2 měsíce. Zjistili jsme že se porouchal skoro každému, kdo si ho pořídil a zároveň výrobce urychleně výrobek upravil. Zřejmě výrobní vada.
Nicméně, můj výrobek se pokazil na podzim, sezóna končila, z mého pohledu o nic nešlo, protože byl skoro nový. Takže jsem ho na jaře ještě jednou vyzkoušel na čistém bazénu a zjistil jsem že skutečně nefunguje, a tedy jsem ho odeslal k reklamaci.
Reklamace byla zamítnuta s tímto odůvodněním:
Vaše reklamace na zboží Solinátor (chlorinátor) Intex Krystal Clear do
objemu bazénu 55 m3 byla vyřízena. Bohužel reklamace nebyla uznána.
Vyjádření ze servisu: porucha elektrolytickího článku , životnost článku
je 6 až 36 měsíců . Elektrolytická jednotka je spotřební materiál.
V této chvíli skutečně již uplynulo více než 6 měsíců od koupě.
Já s jejich závěry nesouhlasím a to z těchto důvodů:
Prodejce ani výrobce nikde neuvádí že na část zařízení se vztahuje zkrácená záruční lhůta. Kdybych tu informaci měl, výrobek prostě nekoupím.
Elektrolitická jednotka obsahuje elektrody, které skutečně provozem ubývají a tedy se musí jistě někdy vyměnit. To ovšem není tento případ. Jelikož je zařízení skoro nové i stav elektrod je vynikající, bez opotřebení.


Produkt

Solinátor (chlorinátor) Intex Krystal Clear do objemu bazénu 55 m3


Požadované řešení

Prodejce zatajil zásadní skutečnost a to zkrácenou záruku na některé části výrobku. Pokud by mi tuto informaci podal, výrobek bych v žádném případě nezakoupil.
Zde je dle mého názoru možné pouze odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.5.2015 09:30, před 10 lety

Elektrolytický článek zakoupeného solinátoru je třeba považovat za součást věci a jako takový jej nelze oddělovat od věci hlavní, proto se na elektrolytický článek nemůže vztahovat žádná jiná záruka, než-li nejméně základní v délce dvaceti čtyř měsíců od převzetí, popřípadě prodloužená, pokud byla smluvně sjednána.

Prodávající je odpovědný za poruchu elektrolytické jednotky za předpokladu, že dojde k výraznému poklesu kapacity za krátkou dobu (nikoli pozvolné snižování kapacity jednotky v důsledku jejího používání). Tím spíše je prodejce odpovědný za úplnou nefunkčnost jednotky, a taková skutečnost je důvodem pro zdárné uplatnění reklamace spotřebitelem v záruční době. Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím běžným užíváním ani mechanické poškození výrobku spotřebitelem.

Podle občanského zákoníku nemůže být právo z odpovědnosti za vady prodané věci, která je v záruce, zkráceno v neprospěch spotřebitele. Takové ujednání či poskytnutá informace je v rozporu s ustanoveními zákona. Prodávající není oprávněn jednostranně záruční dobu nedílné součásti zakoupeného výrobku krátit. Životnost výrobku závisí vždy na typu konkrétního výrobku a způsobu jeho používání a může být kratší než poskytnutá záruka, avšak prodávající nemůže zamítnout reklamaci jako neoprávněnou jen z důvodu obecného konstatování, že životnost elektrolytického článku je pouze 6 až 36 měsíců a jedná se o spotřební materiál.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2015 18:48, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.