Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V neděli 7.5.2023 jsem koupil auto u výše uvedené společnosti.Auto je na splátky tak jsem složil akontaci 10 000,-kč.Jaké však bylo moje překvapení když jsem včera dostal dopis z úvěrové společnosti kde jsem zjistil že úvěr je na 60 měsíců a ne na mnou požadovaných 24.Také jsem z dokumentace zjistil že mých 10 000,-kč bylo použito ne na úvěr ale jako Závdavek a dále je definován že jsem požádal o zřízení služby doplňkový zákaznický servis v ceně oněch 10 000,-kč.Tuto službu jsem nikdy nepožadoval a na telefon který jsem dostal jako kontaktní není možné se dovolat.
Nevyžádaná služba kterou nepotřebuji.
Navrácení 10 000,-kč,popřípadě odečtení z úvěru.
|
Tweet |
Má se za to, že co dala jedna strana druhé před uzavřením smlouvy, je záloha. Aby se jednalo o závdavek, musela by být tato skutečnost ve smlouvě mezi stranami výslovně ujednána. U závdavku se přitom vyžaduje, aby byl odevzdán nejpozději při uzavření smlouvy. Závdavkem se potvrzuje uzavření smlouvy a strana, která jej dala, poskytuje jistotu, že dluh splní.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednaný produkt.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Fíbku,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, Auto Diskont
SPZ je ***.Ještě bych dodal že při sjednávání smlouvy mi vše tlumočila pracovnice společnosti a při podpisu smlouvy mi byl tablet otočen pouze se zvětšeným podpisem a samotná smlouva mi byla předána až po zaplacení tzv.Akontace.V žádné fázi sjednávání smlouvyjsem neučinil požadavek o sjednání doplňkové služby za 10 000,-kč.Nyní jsem již odstoupil od smlouvy o úvěru a tento doplatil.
Děkujeme stranám za součinnost. SPZ spotřebitele byla přesunuta do "referenčních údajů", aby nebyla veřejně dostupná.
Protože se společnost k vývoji případu již nevyjádřila, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, v jaké fázi se stížnost nyní nachází.
Spotřebitel nás informoval, že s ním společnost také nekomunikuje. Stížnost však necháváme přeřazenou na spotřebiteli, aby mohl o případném vývoji stížnosti informovat.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost, i vzhledem k výše uvedenému (k nekomunikaci ze strany subjektu), uzavíráme.