Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 7 |
Stále v řešení: | 61 |
Die Wate entspricht nicht der Bestellung, und ist eine sehr minderwertig !!!
Bitte senden sie mir den Kaufpreis 55 Euro zurück!!!
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz funguje v českém jazyce - z tohoto důvodu bude naše odpověď v češtině.
Společnost Zásilkovna je v tomto případě pouze dopravcem. Pokud objednané zboží neodpovídá objednávce, měl by se spotřebitel obrátit na prodávajícího, se kterým smlouvu uzavřel.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud již lhůta pro odstoupení uplynula, může spotřebitel zboží reklamovat.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud by byl prodávající z České republiky, mohl by se spotřebitel v případě nevyřešení sporu smírnou cestou obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud by se jednalo o prodávajícího z EU, Islandu či Norska, mohl by se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum, jinak na na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Dobrý den, poprosíme vás o podání stížnosti v českém nebo anglickém jazyce, abychom se k tomu mohli vyjádřit. Děkujeme. Gabriela, tým Zásilkovny
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.