Společnost


Shoebox CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

20%
80%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#66982Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.05.2023, před rokem

Kateřina Rybárová

Znění stížnosti

Nedoporučuji!! Byla mi neoprávněně zamítnuta reklamace. Mám dojem, že ty boty ani neviděli. Nahlášeno na ČOI. Už nikdy více


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za nekvalitní obuv.
Samozřejmě nečekám , že se zachováte správnè, dle vašich urážejících emailů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.5.2023 13:39, před rokem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitelka podle popisu stížnosti učinila. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.5.2023 17:15, před rokem

Dobrý den,
naše strana se snažila najít smírné řešení situace prostřednictvím intenzivní e-mailové komunikace, což však ne naší vinou bohužel nebylo proveditelné a v dané podobě bohužel nebylo možné zpracovat nesouhlas s vyřízením reklamace.
I s ohledem na informaci spotřebitelky ohledně podaného podnětu k zahájení správního řízení Českou obchodní inspekcí tedy bylo rozhodnuto o vyčkání doručení vyrozumění o zahájení příp. řízení. Následně naše strana důkladně prostuduje a zváží provedenou argumentaci, zaujme stanovisko a bude vypracováno vyjádření v rámci poskytnutí řádné součinnosti.

Dále je nutno upozornit, že dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající nenese odpovědnost za mechanické poškození nebo opotřebení zboží spotřebitelem, za nesprávné užívání výrobku nebo za jeho užívání v rozporu s návodem k použití, a to ani za účinné právní úpravy před 6. lednem 2023, ani po novelizaci dne 6. ledna 2023.

Po 16 měsících nešetrného užívání je důkazní břemeno navíc na straně spotřebitele, přičemž důkazního břemene se spotřebitel nemůže zprostit ani jednostranným prohlášením, jako v tomto případě.

Záležitost tak považujeme za v této fázi uzavřenou.

Shoebox CZ s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2023 14:26, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jelikož společnost uvedla, že bylo zboží zakoupeno před více než 16 měsíci, je důkazní břemeno s prokázáním vady skutečně na straně spotřebitelky. Protože již spotřebitelka zahájila mimosoudní řešení sporu při ČOI, přeřazujeme stížnost na ni, aby mohla informovat o výsledku sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2023 13:47, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.