Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Včera jsem uviděl takovou situaci. Do vašeho obchodu přišla nakoupit Ukrajinka s malým dítětem. Billa, Jablonecká 712, 190 00 Praha 9-Prosek.
Samoobsluhu tam máte jen u pokladen. Vaši zaměstnanci si uvědomili, že je to poprvé, co je člověk ve vašem obchodě, a nepomohli jí to vysvetlit, ale začali se jí vysmívat a říkat jí hloupá Ukrajinka. Pokud s nimi nebudete dělat vzdělávací práci, bude další stižnost odeslána do centrální kanceláře ve Vídni. Pokud to nepomůže, uspořádáme kolem vašeho obchodu shromáždění, aby lidé pochopili, jakou kvalifikaci mají vaši zaměstnanci.
Dekuji za pozornost
S pozdravem
Yatskiv Andrii
***
Školeni zamestancu v oboru slušneho chovani.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
V souladu s ustanovením § 2 odst. 3 zákona 198/2009 Sb., antidiskriminační zákon, se přímou diskriminací rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.
Nepřímou diskriminací se v souladu s ustanovením § 3 odst. 1 téhož zákona rozumí takové jednání nebo opomenutí, kdy na základě zdánlivě neutrálního ustanovení, kritéria nebo praxe je z některého z důvodů uvedených v § 2 odst. 3 osoba znevýhodněna oproti ostatním. Nepřímou diskriminací není, pokud toto ustanovení, kritérium nebo praxe je objektivně odůvodněno legitimním cílem a prostředky k jeho dosažení jsou přiměřené a nezbytné.
Pokud by se omezení vztahovalo na důvod uvedený v tomto zákoně např. rasa jednalo by se o přestupek. Jestliže je toto omezení však všeobecné o diskriminaci se jednat nebude.
V případě, že má spotřebitel podezření, že je jednání prodavaček záměrné vůči jeho osobě, může se obrátit na nadřízené zaměstnance. Stížnost je možné směřovat ke společnosti BILLA, spol. s r. o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://www.billa.cz/kontakty.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti BILLA, spol. s r.o. zpracovává Infolinka pro zákazníky, na kterou se můžete kdykoliv s důvěrou obrátit prostřednictvím e-mailu info@billa.cz nebo ve všedních dnech v čase 8:00 - 18:00 na telefonním čísle 800 153 976.
S pozdravem, BILLA, spol. s r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost jsme proto nuceni uzavřít.