Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Koupila jsem v akci 5 elekt.cigaret,prodavačku, jsem upozornila 2x,že požaduji bez příchutí,jen čistý tabák.Prodala mi sladkou příchuť, hned jsem zbylé 4,šla vrátit.A teď mám čekat měsíc, na vyřízení reklamace?Děláte si legraci?Uvažuji, že si na vaše jednání budu stěžovat. Jako zákazník mám nárok na výměnu zboží, nebo vrácení peněz na místě, byla jsem zpět za 20 min.,od nákupu. Nespokojený zákazník Dziubová
Okamžité vrácení peněz
|
Tweet |
V tomto případě není možné od smlouvy odstoupit, jelikož nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel pouze při koupi zboží na dálku. Při koupi zboží na pobočce má spotřebitel možnost si dané zboží prohlédnout a tedy není povinností prodejce přijmout zpět zboží anebo umožnit výměnu daného produktu, který spotřebiteli nevyhovuje.
Spotřebitel může zakoupené zboží reklamovat, jak již dle popisu učinil. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.