Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 11.12.2014 jsem zakoupila v CCC Olympie Brno zimní kozačky Lasocki za cenu 2.399,- (akce při otevření prodejny, normální cena 2.999.- Kč).V dubnu ( 4,5 měsíce od nákupu) letošního roku jsem boty reklamovala č. reklamace 1872/39/4/15, neboť popraskaly a vypadly části podpatků u obou kozaček. Reklamace byla vyřízena v dřívějším termínu, kladně výměnou zboží..ale háček je v tom, že boty mi kus za kus nevymění, ale nutí mě si za stejnou cenu v jejich obchodě vybrat jiné zboží a to do půl roku od vyřízení reklamace. Vrácení peněz prý není možné, nejdříve podle nového zákoníku, když jsem vytáhla zákoník co jsem měla vytisknutý a radu od právníka tak najednou paní vedoucí otočila, že to tak prostě je, ale nedokázala mi vysvětlit, proč to tak, je, když od právníka mám potvrzeno, že pokud nevymění kus za kus mám nárok na vrácení peněz nikoliv formou poukázky na další nákup nebo dárkovou kartou. A že nabídku poukázky mohu odmítnou. Pořád dokola opakovala, že reklamace se řeší výměnou zboží. Bylo mi řečeno, že ani nemůžu odstoupit od smlouvy jelikož je reklamace vyřízena výměnou a mám být vůbec ráda, že jsou tak hodní a reklamaci mi vyřídili tímto způsobem a jak jsem si mohla dovolit se na vedoucí takhle připravit. V této firmě už nikdy nic víc nekoupím. Arogantní přístup vedoucí a celé firmy se mi vůbec nelíbí. Vyřídit reklamaci se slovy prostě je to tak a máte smůlu, musíte u nás nakoupit, je poněkud zvláštní. Napsala jsem stížnost na ČOI neboť jsem nebyla informována dopředu při nákupu, že v rámci reklamace peníze nikdy nevrací. Také na přístup paní vedoucí J. K. kdy mi nechtěla sdělit kontakt na svého nadřízeného a odkazovala mne na stránky o kterých vím, že sem tam tyto informace nedají dohledat.Jejich poukázku nechci a zvažuji právnické kroky a žalobu, případně se obrátím i na sdělovací prostředky, aby lidé věděli jaké mají vlastně práva při reklamaci a co je firma CCC zač. Ještě budu psát na jejich email týkající se reklamací, co jsem po půl hodině hádání se s vedoucí z ní vytáhla, nechtěla, ale nakonec aspoň ten musela dát. Je pravda že na zápisu o reklamaci je zaškrtnutá oprava, výměna zboží...ale koho by napadlo, že to má úplně jiný smysl než kus za kus. Vrácení kupní ceny není přeškrtnuté ani zakroužkované. Dle mého přesvědčení pokud mi nemohou nabídnout stejný výrobek nový bez vady, starý opravit, mám právo na svoje peníze a nemohou mě nutit, abych v daném časovém horizontu kupovala u nich jiný výrobek, který nepotřebuji. Nejedná se podle mého již o výměnu zboží, ale o nový nákup. Děkuji I.Č.
Kozačky Lasocki 1275
vrácení peněz za reklamaci v hotovosti nebo na účet
|
Tweet |
Nelze-li vadu odstranit opravou, má zákazník právo požadovat dodání nové věci bez vad. Dodaním nové věci (a tedy výměnou zboží) se rozumí dodání věci totožné s věcí reklamovanou. Pokud není dodání nové věci možné, může kupující od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li od smlouvy a neuplatní-li právo na opravu nebo dodání nové věci, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Žádné jiné alternativy pro nápravu vadného plnění zákon neuvádí, není proto možné kupujícího nutit k převzetí dárkové karty či přijetí jiného způsobu řešení.
Před zahájením soudního sporu však doporučujeme spotřebitelce zaslat (nejlépe doporučeně s dodejkou) prodávajícímu tzv. předžalobní výzvu podle § 142a občanského soudního řádu.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za radu ohledně mé stížnosti. Zkusila jsem poslat na emailovou adresu získanou od paní vedoucí výzvu na vrácení peněz před podáním předžalobní výzvy a bylo mi do 4 hodin odpovězeno, že peníze si mohu přijít vyzvednout na prodejnu. A že mohu samozřejmě odstoupit od smlouvy se slibem proveření znalosti personálu občanského zákoníku.
Velice děkuji
Ivana Čechovská