Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Uhradila jsem dvě platby (2 x 433,57 eur) bankovním převodem za letenku od společnosti Wizz Air na účet Wizz Air Hungary Kft (IBAN: ***). Moje první platba byla chybně zadaná bez kódu, moje druhá platba byla řádně zadaná s kódem:
Moje první platba 433,57 eur (zaúčtována: 3. 4. 2023 01:16:40 Referenční číslo transakce: 20230402/CSO8591499620) byla zadaná bez kódu (Účel platby: letenka), moje druhá platba 433,57 eur (zaúčtována: 3. 4. 2023 18:25:03 Referenční číslo transakce: ***) byla zadána již správně s kódem *** (Účel platby: *** Reference platby: ***). Z mého účtu tedy odešly dvě platby. Společnost Wizz Air vystavila chybnou fakturu: 1 faktura pro dvě platby. Společnost Wizz Air mi stále i po písemných žádostech moje peníze nevrátila. Telefonická linka, uvedena na stránkách Wizz Air nefunguje, tedy není se možné dovolat.
LETENKA DO NICE, ZPÁTEČNÍ (Krakow 5. 8. 2023, Nice 12. 8. 2023): Moje první platba 433,57 eur (zaúčtována: 3. 4. 2023 01:16:40 Referenční číslo transakce: ***) byla zadaná bez kódu (Účel platby: letenka) Byla mi vystavena chybná faktura - jedna faktura na dvě platby - na platbu bez kódu i na platbu s kódem *** - Lenka Drahošová
Žádám, aby mi společnost Wizz Air navrátila první platbu 433,57 eur (zaúčtována: 3. 4. 2023 01:16:40 Referenční číslo transakce je: ***), která byla zadaná bez kódu (účel platby: letenka).
Děkuji, s přáním hezkého dne Lenka Drahošová
|
Tweet |
Platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti, je povinna společnost vydat. V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Wizz Air Hungary Ltd., Laurus Offices, Kőér street 2/A, Building B, H-1103, Budapešť, Maďarsko.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.