Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dne 30.12.2022 jsem vytvořila objednávku u této společnosti v celkové hodnotě 4698,- kč.
3.1.2023 byla vystavená faktura a zboží jsem si převzala a dala do pokoje na zem, než se zboží v domácnosti aktivuje. Ale stal se mi nečekaně úraz, který byl následkem pádu nezaviněného mou osobou, byla jsem shozená se schodů. Koleno a kotník byly ve špatném stavu a tím pádem se nikdo nedíval na zboží. Bydlím sama. Nakonec vše skončilo operací. Vše samozřejmě mohu doložit.
Po operaci se dcera konečně na vysavač podívala a zjistili jsme, že je pro mou domácnost nevhodný. Napsala jsem na reklamace nejdříve s prosbou, protože zboží již samozřejmě bylo po lhůtě na vracení. Nicméně mi bylo odepsán normální postup vracení zboží. Druhé zboží Roventa kartáč jsem si nechala. Dcera nemusela nic balit, vše bylo originál, jen zboží zanechala v zásilkovně a poslala ho zpět, číslo na zaslání zásilky mall poslal. Zboží bylo odesláno 12.4., ale od té doby se mi nikdo neozval, zda zboží dorazilo a už vůbec ne, aby se mnou někdo řešil vracení částky, která je pro mne velmi vysoká a to je 3499,-kč.
Po mém dotazu se mnou jednala paní a neustále se ptala na stejné věci a poté se také odmlčela a už se mnou nekomunikuje nikdo. Nemám ani peníze, ani zboží
Mamibot robotický vysavač Petvac300 3499,-/// Objednávka č. ***/// Potvrzení o zaslání v zásilkovně ***
Chci co nejdříve poslat peníze zpět. Nevím nic a nemám nic
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy uplynula, je možné zboží reklamovat.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Internet Mall, a.s., U garáží 1611/1, 17000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, situaci prověřujeme, se zákazníkem dořešíme. Výrobek byl vrácen přes Zásilkovnu dlouho po zákonné lhůtě 14 dnů na vrácení zboží a odstoupení od smlouvy. Budeme Vás kontaktovat co nejdříve ohledně dořešení. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Kamila overeno@mall.cz
Dobrý den, situaci prověřujete docela dlouho. A vysavač jsem poslala, až jsem věděla, že mohu. Nejdříve jsem totiž psala a popsala svou situaci. A zda vysavač můžu poslat i po delší době. Je neskutečné, že tak velká společnost jako jste Vy, řešíte tak dlouho něco, na co jste se mohli podívat lidsky, když víte proč jsem poslala vysavač později. A přes zásilkovnu vrácení, to byl problém? Však jste mi Vy poslali číslo, které mám uvést v zásilkovně.
Chce se mi z toho jen brečet, tolik let u Vás nakupuji a nikdy jsem snad nic nevracela.
Dobrý den, paní Balharová, Váš požadavek bude dořešen vrácením platby přes Skip pay, stejným způsobem, jako bylo v objednávce uhrazeno. Za delší dobu ve vyřízení se Vám omlouváme. Děkuji za pochopení a přeji pěkný den. Zákaznický servis Mall.cz
Dobrý den, chtěla bych poděkovat za výsledek celého sporu dTestu a také zákaznickému servisu Mallu
Balharová
Dobrý den, paní Balharová, jsem ráda, že se nám zdárně podařilo Váš požadavek dořešit. Přeji pěkné dny. Kamila Rykířová overeno@mall.cz
Hodnocení:
Komentář: Jsem velice ráda, že případ je vyřešen. Ale vzhledem k tomu, že se mall neozval několik týdnů, ani po mých připomínkách, nebýt Vás, zřejmě by ti bylo nekonečné řešení. Ještě jednou děkuji